wtorek, 1 września 2020

Sensacją 17-latek Krzysztof Różnicki z GKS Cartusii Kartuzy


Dzień po swoich 17. urodzinach Krzysztof Różnicki, reprezentujący barwy GKS Cartusii Kartuzy, w biegu na 800 m zostawił w pokonanym polu zarówno Michała Rozmysa, jak i Mateusza Borkowskiego. W rozmowie z dziennikarzami obsługującymi we Włocławku 96 Lekkoatletyczne Mistrzostwa Polski (28-30.08.2020) powiedział, że jego talent odkryła Iza Grzenkowicz, pani od wychowania fizycznego ze szkoły podstawowej w Sierakowicach. - Ona jako pierwsza ciągała mnie po zawodach lekkoatletycznych i to dzięki niej zacząłem biegać - tak mówił o sobie ten wielki talent polskiej LA.
- Trenowałem piłkę nożną i długi czas łączyłem to z bieganiem. Od 2,5 roku skupiam się na średnich dystansach. Dzięki temu zwycięstwu start do poważnej kariery lekkoatletycznej mam kapitalny, ale wiem, nad czym muszę pracować i cały czas chcę się rozwijać. Dziś od początku udało mi się wypełnić moją realizację biegu, a na 100 ostatnich metrach czułem się bardzo mocny i wiedziałem, że mogę to wygrać - mówił mistrz Polski w biegu na 800 m, który do dwóch światowej sławy mistrzów Marcina Lewandowskiego i Adama Kszczota zwraca się "per pan".
Drugiego dnia mistrzostw o medale walczyli również oszczepnicy. Złoto zdobył zawodnik Warszawianki Warszawa Marcin Krukowski (83,51 m). Na podium znaleźli się jeszcze dwaj reprezentanci AZS AWFiS Gdańsk Cyprian Mrzygłód (76,86) oraz na powyższym zdjęciu Hubert Chmielak, który dopiero w ostatnim rzucie przesunął się z piątego (75,37) na medalowe trzecie miejsce (76,52 m).
Finał 800 m kobiet: 1. Joanna Jóźwik (AZS-AWF Katowice) 2:04.52, 2. Angelika Cichocka (SKLA Sopot) 2:04.64, 3. Anna Sabat (Resovia) 2:05.12 
Wśród pań w konkurencji pchnięcia kulą zwyciężyła z najlepszym wynikiem w sezonie - 18,09 m - Paulina Guba (AZS UMCS Lublin), wychowanka gdańskiego trenera Edmunda Antczaka.
110 m ppł: 1. Damian Czykier (Podlasie Białystok) 13.92.
Sztafeta 4x400 m: 1. RKS Łódź (Jakub Szkudlarek, Adam Kszczot, Mateusz Borkowski, Mateusz Rzeźniczak) 3:11.40.
Na 400 m kobiet Justyna Święty-Ersetic (AZS AWF Katowice) uzyskała najlepszy wynik w sezonie - 51,44 s.
Justyna wyprzedziła koleżanki z reprezentacyjnej sztafety Igę Baumgart-Witan (BKS Bydgoszcz) - 52,14 i Małgorzatę Hołub-Kowalik (AZS UMCS Lublin) - 52,23.
- Cieszę się, że odzyskałam tytuł mistrzyni Polski. Nie wiem tak naprawdę czy mogę jeszcze poprawić ten wynik w tym sezonie. Pracowałam bardzo ciężko, ale znów zabrakło trochę wytrzymałości na ostatnich metrach. Zwycięstwo jednak bardzo cieszy, bo poziom na 400 w naszym kraju jest znakomity i widać było po reakcji kibiców, że czekali na ten finał - powiedziała złota medalistka. "Aniołki Matusińskiego" przechwalają się tym, która z którą wygrała w danym biegu czy też w mistrzostwach. Są to przekomarzania jedynie w żartach, bo rywalkami są na bieżni, a poza nią wielkimi przyjaciółkami. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz