piątek, 1 czerwca 2018

Na rowerach z Gdańska do Białegostoku


Trzech jednakowo ubranych w niebieskie koszulki rowerzystów spotkałem przy bramie nr 2 Stoczni Gdańskiej. Po doczepionych do rowerowych bagażników dużych profesjonalnych sakwach uznałem, że z pewnością są uczestnikami jakieś większej wyprawy. Istotnie jadą z Gdańska poprzez Elbląg, aż do... Białegostoku. Dziennie planują pokonywać około stu kilometrowe odcinki.
Rowerzyści z Polkowic (woj. dolnośląskie) po zwiedzeniu Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku, zapragnęli mieć jeszcze wspólne pamiątkowe zdjęcie przed bramą nr 2 Stoczni Gdańskiej, koniecznie z umieszczonym na bramie napisem Solidarność. Dowiedziałem się od nich, że VW Polkowice są producentem 700 tys. silników dieslowskich o pojemności 2 litry rocznie, które dostarczane są do 14 fabryk samochodów, w tym i w USA.
Chętnie zgodziłem się na zrobienie im wspólnego zdjęcia. Tym bardziej, bo ja również na rowerze wraz ze znajomymi zwiedzam Polskę i świat, i też nieraz proszę kogoś przygodnie spotkanego o zrobienie nam wspólnego zdjęcia. Okazało się, że ta trójka rowerzystów, która do Gdańska dotarła pociągiem, to od lewej: Mariusz Muszyński oraz Marcin i jego ojciec Piotr Przewoźnik. Jako pracownicy Spółki z o.o. Volkswagen Motor Polska w Polkowicach, z okazji 20-lecia istnienia firmy podjęli sportowo turystyczne wyzwanie - przejechania znacznej części trasy rowerowej Green Velo z Elbląga do Białegostoku. Mają na to czas do 10 czerwca.
Po zrobieniu zdjęć w firmowych koszulkach, przebrali się w koszulki sportowe i z końcem maja ruszyli na wyznaczoną trasę. Wielka szkoda, że Green Velo zaczyna się w Elblągu, a nie w Gdańsku. Na szczęście pomorskie władze marszałkowskie podjęły starania, aby tą przepiękną trasę Green Velo przedłużyć z Elbląga do Gdańska. Ja już mam zaliczoną w dwóch etapach (2016 i 2017 rok) trasę z Elbląga do Białegostoku. W tym roku również wraz z kolegą Wojtkiem Choiną z Warszawy, planujemy pokonać trzeci odcinek z Białegostoku do Lublina. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz