poniedziałek, 18 czerwca 2018

Podpisanie umowy na 4080 rowerów elektrycznych w pomorskim

Na wdrożenie systemu rowerowego MEVO w 14 gminach Obszaru Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia – Sopot, 18 czerwca 2018 doszło do podpisania umowy z wykonawcą i operatorem systemu - spółką NB Tricity należącą do Nextbike Polska.
Rzecznik prasowy spółki Marek Pogorzelski zadeklarował, iż dokładnie za pół roku, w niedzielę 18 listopada wystartuje pierwszy etap metropolitalnego roweru publicznego. Na ulicach wszystkich miast i gmin pomorskich uczestniczących w projekcie pojawią się w sumie 1224 rowery, czyli 30 proc. systemu. Natomiast 100 proc. zostanie włączona do eksploatacji 1 marca 2019 r.
Do podpisania umowy doszło w budynku Tower Olivia Business Centre (obok Hali Olivia), przed którym z każdym miesiącem parkuje coraz więcej rowerów. Rower staje się bowiem w Trójmieście powszechnym środkiem transportu. - Wybór wykonawcy i operatora systemu MEVO na rowery wspomagane elektrycznie, to był dla naszej firmy najważniejszy przetarg organizowany w Polsce od czasu wygranej na realizację warszawskiego systemu Veturillo z 2016 r. - powiedział Marek Pogorzelski.
Sygnatariusze umowy dowiedzieli się że zwycięzca przetargu teraz będzie tworzyć drugi największy system rowerowy w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej i na ten moment największy na świecie system roweru elektrycznego obejmujący łącznie 4080 rowerów. Ogarnięcie relokacji rowerów na rozległym obszarze metropolii, to będzie dla operatora ogromnym wyzwaniem logistycznym.
W uroczystości podpisania umowy z wykonawcą i operatorem systemu MEVO, która odbyła się w Olivia Business Centre, uczestniczyli prezydenci, burmistrzowie i wójtowie z 14 gmin zrzeszonych w projekcie oraz przedstawiciele Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk - Gdynia - Sopot.
Umowa na operowanie systemu MEVO ze spółką NB Tricity obowiązywać będzie przez 6,5 roku, licząc od momentu startu całego systemu, tj. planowanego 1 marca 2019.
Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego powiedział: - W naszych krajowych warunkach jest to niebywałe, że aż 14 gmin powiązanych w ramach Obszaru Metropolitalnego zdecydowało się na tak duże przedsięwzięcie. Potrzeby będą z czasem z pewnością coraz większe i system w naszej ponad milionowej metropolii będzie się rozwijał, przyciągając kolejne gminy. Przy tak korzystnych stawkach za korzystanie z roweru, w miarę łatwo będzie skutecznie zachęcić mieszkańców metropolii do korzystania z tej formy poruszania się. Tym bardziej, że już mamy w pomorskim 1500 km ścieżek rowerowych i budowane są kolejne.
- Dziękuję Stowarzyszeniu za przeprowadzenia przedsięwzięcia przetargowego i wszystkim pracownikom urzędów miast i gmin zaangażowanych w pracę nad tym projektem. Rower metropolitalny, to inwestycja w zdrowie mieszkańców, w poprawę mobilności. Co istotne, że jest to także działanie na rzecz obniżenia emisji dwutlenku węgla. Nasza metropolia jest jedną z najbardziej rowerowych w Europie i chcemy tę pozycję nie tylko utrzymać, ale wzmocnić, w czym z pewnością pomoże nam wdrażany system MEVO. Patrząc na mocno “pofałdowane” tereny naszego regionu, rower wspomagany elektrycznie to idealne rozwiązanie i zachęta dla tych, którzy jeszcze nie przeszli na “wiarę rowerową” - powiedział Paweł Adamowicz, prezes zarządu OM G-G-S, prezydent Gdańska.
- Dzięki temu projektowy zmieni się rzeczywistość naszych gmin i miast, staną się one bardziej przyjazne. Patrząc na rower jako na środek codziennej komunikacji, MEVO to zupełnie nowa jakość, najnowocześniejszy obecnie system IV generacji. Jestem przekonany, że dzięki wprowadzeniu wspomagania elektrycznego, chętnych do korzystania z niego będzie zdecydowanie więcej, powiedział Wojciech Szczurek, wiceprezes zarządu OM G-G-S, prezydent Gdyni.
- Przeskoczyliśmy dziś pewien etap. Nie mamy jeszcze ani wspólnego biletu, ani wspólnego systemu komunikacji, ale owszem wspólny, do tego wspomagany elektrycznie rower, stwierdził Jacek Karnowski, wiceprezes zarządu OM G-G-S, prezydent Sopotu.
W trakcie podpisywania umowy Mieczysław Gołuński, burmistrz Kartuz wręczył Małgorzacie Dzięcioł z zarządu spółki NB Tricity należącej do Nextbike Polska. misia w kaszubskim stroju. Ma on przynieść szczęście w realizacji tego rowerowego projektu.
Na powyższym zdjęciu, nie politycy i włodarze miast oraz gmin, ale prawdziwi twórcy rowerowego systemu MEVO, którzy skromnie poprosili o wykonanie im pamiątkowego zdjęcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz