środa, 14 listopada 2018

Najszybsza trójka Polaków w 36. Maraton Ateny 2018

 
Gratulacje za "pudło" w Atenach!!! Proszę napisać jakie miasto zamieszkania i ewentualnie coś o swoich osiągnięciach sportowych do mojej pogłębionej relacji z Aten. Takiej treści maila wysłałem do trzech najszybszych polskich biegaczy uczestniczących w 36. Maraton Ateny 2018.
Spośród 330 Polaków na 18 500 uczestników 110 narodowości, najszybszy był 31-letni Michał Jokiel (numer startowy 1313) z miejscowości Nowy Kościół koło Złotoryji, 58 na mecie z czasem 2:51,08.
Drugie miejsce zajął Wojciech Pietrzyk (98) 2:55,43, a trzecie Robert Kurjata (116) czas 2:57,21. Najlepszym trzem polskim maratończykom okolicznościowe Medale Niepodległości wręczyli Kostas Panagopoulos, prezydent SEGAS (Grecka Federacja Lekkoatletyczna), a także Ambasador Polski w Atenach Anna Barbarzak.
Oto co mi odpisała ta trójka najszybszych polskich maratończyków w Atenach 2018: Michał Jokiel - Dziękuję bardzo za gratulacje. Pochodzę ze wsi Nowy Kościół, położonej w województwie dolnośląskim, w powiecie złotoryjskim, w gminie Świerzawa, na Pogórzu Kaczawskim w Sudetach. Jest największą wsią gminy Świerzawa. Reprezentuję klub OLAWS Złotoryja.
Nie mam na swoim koncie jakichś spektakularnych sukcesów. Z tych najważniejszych, to 16 miejsce w 33. SPAR Maraton Budapeszt 2018. 3 miejsce w lokalnym biegu na 5 km w Złota Dycha 2018. A ponadto 18 miejsce OPEN (2 miejsce w kategorii M30) w Półmaratonie Słowaka w Grodzisku Wielkopolskim, no i miejsca na podium w kategoriach wiekowych i klasyfikacji drużynowej w lokalnych biegach.
Wojciech Pietrzyk - Jestem z Krakowa (od zawsze) i biegam od 10 lat. Przede wszystkim ścigam się na dystansach 10 km (34:43), 15 km (54:48), półmaraton (1:18:10) oraz maraton (2:47:00). Moim marzeniem realizowanym od 2014 roku jest przebiegnięcie 44 maratonów w 22 lata we wszystkich możliwych (tam gdzie maraton się odbywa) krajach europejskich. Ten właśnie pomysł doprowadził mnie do Aten (dziesiątego europejskiego maratonu na mojej liście: Bratysława, Amsterdam, Rzym, Wilno, Madryt, Ljubljana, Wiedeń, Oslo, Skopje,.... i Ateny). Póki to możliwe, chciałbym każdy z tych maratonów przebiec poniżej 3 godzin. Jak na razie jestem na dobrej drodze. :)
 
Wojciech Pietrzyk - Już planuję rok 2019. Być może będzie to Astana (w Kazachstanie) i Nikozja (na Cyprze).
A wszystko po to, by wyjść nieco z marazmu i monotonii dnia codziennego. Znakomity pomysł, by zobaczyć nieco Europy, a może kiedyś jeszcze ruszyć w dalszą drogę ku reszcie świata. Bardzo dziękuję za słowa pochwały w Pańskiej relacji (choć chcę zwrócić uwagę, że mój czas w Atenach to 2:55:43). Serdecznie Pana zapraszam na stronę na fb, gdzie sporo opowiadam o swoich biegach. Już niedługo parę słów o Atenach.
Witam Nazywam się Robert Kuriata, rocznik 1966, mieszkam w Złotoryi. Biegam od 2017 roku. Biegam wszystko ;) 10 km, półmaraton, maraton, ultramaraton. Obecnie na koncie mam 72 maratony w kraju i na świecie. Biegałem w Marrakeszu, Tel Awiwie, Istambule, Rzymie, Palermo. Więcej na moim profilu na FB Robert Kuriata. Zarządzam stroną: O biegaczach, dla biegaczy. Rekord maraton życiowy: 2:50:11 Walencja 2013 rok. Pozdrawiam Robert
Panowie serdecznie Wam dziękuję, że odpowiedzieliście na moją prośbę, tym samym większemu ogółowi przybliżając swoje sportowe sylwetki.
Foto: Włodzimierz Amerski i Wojciech Choina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz