piątek, 26 stycznia 2018

Gdański standard ulicy miejskiej


W Biurze Rozwoju Gdańska trwają prace nad Gdańskim standardem ulicy miejskiej. Dokument ma regulować zasady projektowania nowych ulic i przyczynić się do poprawy stanu istniejącego. Do 2 lutego 2018 na adres Biura Rozwoju Gdańska (ul. Wały Piastowskie 24, 80-855 Gdańsk) można składać propozycje do przedstawionych założeń.
Konsultacje na warsztatach
Członek z 21-osobowej Rady Dzielnicy Gdańsk Śródmieście Paweł Zienkiewicz wraz z 8-letnią córką Zuzanną, uczennicą klasy trzeciej Szkoły Podstawowej nr 50 w Gdańsku oraz Judyta Rychlewska z Biura Rozwoju Gdańska  i Bożena Deręgowska z Zaspy Rozstaje, wspólnie pracowali nad zaprojektowaniem Traktu Świętego Wojciecha.
Otóż w okresie ostatnich dwóch miesięcy w Biurze Rozwoju Gdańska odbyły się warsztaty, w których wzięli udział przedstawiciele jednostek miejskich związanych z projektowaniem, budowaniem czy utrzymaniem gdańskich ulic, radni miejscy i dzielnicowi oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych.
Na 21 zgłoszonych pod koniec stycznia, w warsztatach wzięło udział 16 radnych dzielnicowych, najwięcej 6 ze Śródmieścia Gdańska i 5 z Zaspy Rozstaje.  

Przedstawicielka Rady Dzielnicy Zaspa Rozstaje Halina Moskwa wraz m.in. z Jadwigą Kopeć i Barbarą Polakowską z dzielnicy Wrzeszcz Górny opracowywały swój projekt dotyczący Alei Grunwaldzkiej.
Zadaniem uczestników warsztatów było ułożenie przekroju ulicy, zgodnie z zaproponowanymi priorytetami gdańskiego standardu, a także wskazanie lokalizacji elementów infrastruktury podziemnej.

Na powyższym zdjęciu Jadwiga Kopeć z dzielnicy Wrzeszcz Górny omówiła opracowany wspólnie projekt Alei Grunwaldzkiej.
Druga część warsztatów polegała bowiem na zastosowaniu opracowanego przekroju do konkretnej lokalizacji i publiczne omówienie oraz uzasadnienie wprowadzonych poprawek do projektu.
Przewodniczący Zarządu Rady Dzielnicy Zaspa Rozstaje Piotr Skiba omówił opracowany przez swoją grupę projekt ul. Mickiewicza w Gdańsku Wrzeszczu, w którym uwzględnił ścieżki dla rowerzystów, a których nie ma obecnie.
Zgodnie bowiem z zapisami zawartymi w Strategii Gdańsk 2030, przy urządzaniu miejskich ulic najwyższy priorytet zyskają piesi, rowerzyści oraz transport zbiorowy. – Dokument będzie wskazywał projektantom modelowe rozwiązania oraz wytyczne .na temat szczegółów zagospodarowania pasa drogowego. Zostanie także wprowadzony obowiązek każdorazowego  przeanalizowania i porównania indywidualnych uwarunkowań i lokalnych potrzeb z modelowymi rozwiązaniami – wyjaśnia Edyta Damszel-Turek, Dyrektor BRG.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz