W Biurze Rozwoju
Gdańska trwają prace nad Gdańskim standardem ulicy miejskiej. Dokument ma
regulować zasady projektowania nowych ulic i przyczynić się do poprawy stanu
istniejącego. Do 2 lutego 2018 na adres Biura Rozwoju Gdańska (ul. Wały Piastowskie 24, 80-855 Gdańsk) można składać
propozycje do przedstawionych założeń.
Konsultacje na
warsztatach
Członek z 21-osobowej Rady Dzielnicy Gdańsk
Śródmieście Paweł Zienkiewicz wraz z 8-letnią córką Zuzanną, uczennicą klasy trzeciej Szkoły Podstawowej nr 50
w Gdańsku oraz Judyta Rychlewska z Biura Rozwoju Gdańska i Bożena Deręgowska z Zaspy Rozstaje, wspólnie pracowali nad zaprojektowaniem
Traktu Świętego Wojciecha.
Otóż w okresie
ostatnich dwóch miesięcy w Biurze Rozwoju Gdańska odbyły się warsztaty, w
których wzięli udział przedstawiciele jednostek miejskich związanych z
projektowaniem, budowaniem czy utrzymaniem gdańskich ulic, radni miejscy i
dzielnicowi oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych.
Na 21 zgłoszonych pod
koniec stycznia, w warsztatach wzięło udział 16 radnych dzielnicowych, najwięcej
6 ze Śródmieścia Gdańska i 5 z Zaspy Rozstaje.
Przedstawicielka Rady Dzielnicy Zaspa Rozstaje Halina Moskwa wraz m.in. z Jadwigą Kopeć i Barbarą Polakowską z dzielnicy Wrzeszcz Górny opracowywały swój
projekt dotyczący Alei Grunwaldzkiej.
Zadaniem uczestników
warsztatów było ułożenie przekroju ulicy, zgodnie z zaproponowanymi
priorytetami gdańskiego standardu, a także wskazanie lokalizacji elementów
infrastruktury podziemnej.
Na powyższym zdjęciu Jadwiga Kopeć z dzielnicy Wrzeszcz Górny omówiła opracowany wspólnie
projekt Alei Grunwaldzkiej.
Druga część warsztatów
polegała bowiem na zastosowaniu opracowanego przekroju do konkretnej
lokalizacji i publiczne omówienie oraz uzasadnienie wprowadzonych poprawek do
projektu.
Przewodniczący Zarządu Rady Dzielnicy Zaspa Rozstaje
Piotr Skiba
omówił opracowany przez swoją grupę projekt ul. Mickiewicza w Gdańsku Wrzeszczu,
w którym uwzględnił ścieżki dla rowerzystów, a których nie ma obecnie.
Zgodnie bowiem z
zapisami zawartymi w Strategii Gdańsk 2030, przy urządzaniu miejskich ulic
najwyższy priorytet zyskają piesi, rowerzyści oraz transport zbiorowy. –
Dokument będzie wskazywał projektantom modelowe rozwiązania oraz wytyczne .na temat szczegółów zagospodarowania pasa drogowego. Zostanie także wprowadzony
obowiązek każdorazowego przeanalizowania i porównania indywidualnych
uwarunkowań i lokalnych potrzeb z modelowymi rozwiązaniami – wyjaśnia Edyta Damszel-Turek, Dyrektor BRG.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz