niedziela, 23 lutego 2020

Gdańszczanie na 29. HMP Masters LA w Toruniu


Kilku reprezentantów Gdańska udało mi się wychwycić podczas 29. Halowych Mistrzostwach Polski Masters LA w Toruniu 22.02.2020, Na powyższym zdjęciu Hubert Tobias, z którym w minionym 20 wieku razem reprezentowaliśmy ten sam klub AZS Gdańsk. Obecnie reprezentuje on Pomorski Klub Weteranów LA. Mając 78 lat nadal startuje. W trójskoku, wiedząc że robię mu zdjęcia, w ostatniej próbie o 6 cm pobił swój dotychczasowy rekord życiowy, skacząc na odległość 7,15 m. Tym wynikiem zdobył srebrny medal. Tego dnia oddał trzy skoki  powyżej 7 metrów.
Hubert Tobias startował też w rzucie ciężarkiem, wynikiem 11.85 zajmując drugie miejsce w swojej kategorii wiekowej 75 plus. W rzucie 4 kg kulą na odległość 10,22 m zajął miejsce trzecie. Można było startować maksymalnie w trzech konkurencjach i Hubert Tobias wywalczył dla Gdańska trzy medale, dwa srebrne i jeden brązowy.
Spore wrażenie zrobił na mnie Michał Mrówka, który na moją prośbę pozował mi do zdjęcia w wykonanym na jego zamówienie dresie z napisem Gdańsk i herbem miasta na ramieniu. Godny podziwu patriotyzm lokalny!
Gdańszczanin Michał Mrówka biega głównie dłuższe dystanse, ale tym razem w toruńskiej hali po raz pierwszy wystartował na dystansie 3 km w chodzie sportowym.
Stojąc na wirażu zwróciłem uwagę na Michała Mrówkę, gdyż bardziej swoją sylwetką wyglądał mi na biegacza, a nie na chodziarza.
Szybko w internecie wyczytałem, że Michał Mrówka zaczął biegać od 2014 roku, gdy jego waga ciała zbliżała się do 127 kilogramów. Obecnie biega cztery-pięć razy w tygodniu, pokonując sumarycznie 60-70 km. Wykonuje też trening wzmacniający, czyli siłowy. Według niego psychika oraz motywacja ma niezwykle bardzo duży wpływ na progres w sporcie.
Michał Mrówka na 3 km chodu w swojej kategorii wiekowej 35 plus zajął pierwsze miejsce z wynikiem 20,40,70. Powiedział mi, że zawody wybiera pod względem swego przygotowania, w zależności na jakim dystansie zamierza się sprawdzić lub poprawić życiówkę. Jego ulubionymi dystansami są piątki i dziesiątki. Lubi też biegać półmaratony, ale tylko do dwóch rocznie. Drugie miejsce na 3 km w chodzie zajął Marcin Halas (Czechowice-Dziedzice) 23,12,70, trzecie Tomasz Niejadlik Rally and Race  23,15,10.
Podczas 29. HMP Masters LA w Toruniu, w pchnięciu kulą startujący w kategorii wiekowej 50 plus Tadeusz Kulikowicz z Pomorskiego Klubu Weteranów LA Sopot, wynikiem 11,83 m zajął czwarte miejsce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz