poniedziałek, 16 grudnia 2019

5-milionowy Pasażer Portu Lotniczego Gdańsk


5-milionowy pasażer został obsłużony 16 grudnia 2019 w Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy. Tym samym została przekroczona kolejna liczebna bariera, a jej sprawczynią okazała się przybyła do Gdańska z Frankfurtu pasażerka Marzena Bujalska z 4-letnią córką Hanią. 
5-milionowy pasażer wzbudził bardzo duże zainteresowanie mediów. - Jestem bardzo szczęśliwa, że te pięć milionów wypadło akurat na mnie i na moją córkę. Jak zobaczyłam tyle kamer i aparatów fotograficznych wycelowanych w moją stronę, to się nieco przeraziłam. Nawet jak się dowiedziałam o co chodzi, to nadal jestem w szoku, powiedziała Marzena Bujalska.
- Ten lot z Frankfurtu do Gdańska z pewnością na długo zapamiętamy, stwierdziła Marzena Bujalska, wzbudzająca zainteresowanie przez wyjątkowo dużo przedstawicieli mediów.
Z okazji osiągniętego w 2019 roku rekordu 5 milionowego pasażera, na dworcu lotniczym przygotowano specjalną uroczystość, wraz z okolicznościowymi tańcami. Partnerem tego wydarzenia była Grupa Lufthansa, gdyż to właśnie na pokładzie samolotu tej linii przyleciał do Gdańska z Frankfurtu rekordowy pasażer. Po Warszawie i Krakowie jest to trzeci krajowy wynik.
5-milionowa pasażerka Marzena Bujalska wraz z 4-letnią córką Hanią, ostały uroczyście powitane przez władze samorządowe, w tym Marszałka Województwa Pomorskiego Mieczysława Struka, zastępcę Prezydenta Gdańska Piotra Borawskiego, zastępcę Prezydenta Gdyni Katarzynę Gruszecką - Spychałę i zastępcę Prezydenta Sopotu Magdalenę Jachim. Wśród gratulujących byli również, jako gospodarz lotniska Tomasz Kloskowski Prezes Portu Lotniczego Gdańsk oraz Frank Wagner szef Lufthansy w Polsce. Przekazał on nagrodę dla dwóch 5-milionowych pasażerek, voucher na kolejną podróż z tą linią lotniczą po Europie.
- Kończący się rok 2019 był dla nas znakomity. Rekordowa liczba podróżnych, najlepszy wynik finansowy w historii lotniska, kilka nowych i atrakcyjnych połączeń od naszych przewoźników. Ten rok był też przełomowy pod względem inwestycyjnym, gdyż rozpoczęła się budowa pirsu terminalu pasażerskiego T2, ruszyliśmy też z projektem nowej biurowej dzielnicy przy lotnisku, czyli Airport City Gdańsk – powiedział Tomasz Kloskowski prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz