czwartek, 11 kwietnia 2019

Rekordowa liczba wypożyczeń rowerów MEVO


Zwiększenie liczby dostępnych rowerów, częstsze wymiany baterii, lepsza relokacja, skrócenie czasu naprawy uszkodzonych pojazdów oraz wznowienie możliwości dokonywania płatności – to główne zalecenia dla Roweru Metropolitalnego MEVO. Chociaż Operator zapewnia, że pierwsze zmiany będą odczuwalne już w przyszłym tygodniu, musi się liczyć z karami umownymi.
Od początku funkcjonowania MEVO tj. przez 17 dni od 26 marca 2019 odnotowano ponad 129 tys. wypożyczeń. Oznacza to, że każdy rower został wypożyczony średnio ponad 105 razy. Rowery MEVO są wypożyczane dwa razy częściej niż rowery w innych polskich miastach. Obecnie w 14 miastach i gminach Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot można korzystać z 1224 rowerów, a wkrótce ta liczba wzrośnie do 4080!
- Cieszy nas duża popularność MEVO. Wdrożenie tak dużego projektu jest dużym wyzwaniem, jednak zdajemy sobie sprawę, że operator nie dotrzymuje wszystkich zobowiązań. Widoczny jest spadek dostępności sprawnych rowerów. Nie jesteśmy zadowoleni z tej sytuacji, dlatego skierowaliśmy do operatora szereg uwag dotyczących funkcjonowania systemu MEVO. Już teraz spółka musi się jednak liczyć z karami za niedotrzymanie warunków umowy. Mieszkańców Metropolii przepraszamy za niedogodności i prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości– mówi Michał Glaser, Dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego  Gdańsk – Gdynia – Sopot.
Główne zalecania dla systemu MEVO i zobowiązania operatora
- zwiększenie liczby dostępnych rowerów – w Gdańsku jest już kolejna partia nowych rowerów, które wymagają jednak jeszcze modyfikacji dostosowujących je do funkcjonowania w systemie MEVO, operator zapewnia, że gotowe rowery zostaną udostępnione użytkownikom w możliwie jak najkrótszym czasie;
- lepsza relokacja – rozmieszczenie rowerów na stacjach nie spełnia oczekiwań użytkowników i nie jest zgodne z zapisami umowy; operator zobowiązał się do jak najszybszej poprawy tej sytuacji tak, by w czasie przewidzianym Umową, między 5:00 a 7:00 rano, we wszystkich lokalizacjach znajdowała się odpowiednia liczba rowerów;
- skrócenie czasu naprawy uszkodzonych rowerów – wszystkie drobne usterki powinny być usuwane w ciągu 12 godzin, operator zobowiązał się do zwiększenia obsady ekip serwisowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz