sobota, 16 marca 2019

Lekkoatletyczni Mastersi świata będą rywalizować w Toruniu



Halowe Mistrzostwa Świata w Lekkiej Atletyce Masters (WMACI) organizowane są co dwa lata. W mistrzostwach WMACI mogą brać udział jedynie mężczyźni i kobiety, którzy w pierwszym dniu zawodów mają ukończone 35 lub więcej lat i którzy z medycznego punktu widzenia są zdolni do współzawodnictwa. Całe wydarzenie trwać będzie 7 dni, od 24 do 30 marca 2019 roku i odbywać się będzie w Polsce, w zabytkowym mieście Toruniu.

8. Mistrzostwa się jeszcze nie zaczęły, a już został pobity pierwszy rekord świata! 4345 sportowców aż z 82 krajów z całego świata zarejestrowało się na WMACI 2019 w Toruniu! Jest to nowy rekord świata dla halowych Mistrzostw, na które rejestracja trwała do 29 stycznia 2019. Policzyłem według listy startowej i najwięcej zgłosiło się zawodników z Polski 869. Kolejne miejsca pod względem ilości zgłoszeń zajmują: Niemcy 474, Wielka Brytania 392, Hiszpania 246, Włochy 229, USA 218. Francja 201, Czechy 109, Szwecja 102, Ukraina 73. Kanada 53.

W polskiej 869-osobowej ekipie pobiegnie na 3 tys. metrów mój dobry znajomy spiker sportowy Ryszard Różycki, mieszkaniec Tczewa, z numerem startowym 3497. - Na 3. Halowych Drużynowych Mistrzostwach Polski Masters 8 grudnia 2018, na dystansie 3 tys. metrów uzyskałem czas 13:15, a na mistrzostwach świata Masters, też rozgrywanych w Toruniu 24 marca (niedziela) zakładam, aby pobiec w czasie 12:30 lub nawet około 12:00 minut.

- Wszystko zależy od biegu, czy pobiegniemy w jednej serii, a w mojej kategorii wiekowej startują 32 osoby. Ja według listy startowej mam 25 czas. Z Polaków w tej kategorii wiekowej startuje nas czterech. Ja mam ostatni czwarty wynik, ale będę walczył aby być trzeci z Polaków. Konkurenci z innych krajów są bardzo dobrzy i będzie trudno powalczyć o miejsce w pierwszej 15 zawodników. Po doznanej kontuzji w styczniu, rozpocząłem przygotowania tj treningi od 25 lutego i trenuje 5 razy w tygodniu.

- Jadę na Mistrzostwa jako debiutant i chcę poznać innych zawodników, nabrać doświadczenia, godnie reprezentować Polskę, biegnąc w biało-czerwonej koszulce z orłem na piersi, mówi Ryszard Różycki.

Drugim moim dobrym znajomym, który weźmie udział w tych Mistrzostwach, to Ryszard Lech z którym w jednej grupie studiowałem razem na gdańskiej uczelni sportowej. Od wielu lat mieszka w Toronto i na 8. Mistrzostwach w Toruniu będzie reprezentował Kanadę. Ma numer startowy 296. Biegnąc niedawno temu, bo 24 lutego 2019 w Mistrzostwach Ontario Masters Indoor Championships z udziałem reprezentantów 26 kanadyjskich klubów lekkoatletycznych, w kategorii wiekowej 70 plus na dystansie 60 m przez płotki uzyskał czas 11,11 sekund. Tym samym pobił rekord Kanady 11.3 Iana Hume'a z 34 lat temu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz