niedziela, 31 marca 2019
X Nowe Trendy w Turystyce
Ta grupa osób z Gdańskiej Organizacji Turystycznej była odpowiedzialna za organizację i przebieg jubileuszowej X Konferencji Nowe Trendy w Turystyce, która odbyła się w dniach 29-30 marca 2019 w Gdańsku.
W przestronnych wnętrzach Europejskiego Centrum Solidarności, w pierwszym VIP-owskim rzędzie zasiadał Stanisław Sikora, prezes Koła Przewodników PTTK w Gdańsku im. Franciszka Mamuszki.
Magdalena Pawłowska mówiąca o sekretach budowania zasięgów i sprzedaży turystyki w mediach społecznościowych, miała aż dwóch adoratorów.Tym pierwszym był Łukasz Wysocki, prezes Zarządu GOT, który zabrał jej wodę w butelce plastikowej, w zamian podając wodę w butelce szklanej oraz tekturowy kubeczek.
Jeszcze bardziej skutecznym postanowił być Jacek Kotarbiński, po chwili podający prelegentce wodę w karafce, publicznie nalewając ją do tekturowego kubeczka. Według Pawłowskiej bardzo ważne jest budowanie relacji z gośćmi hotelowymi. Należy ciągle inwestować w swoją zawodową edukację. Marketing powinien stanowić 25 proc. inwestycji. Dobór zdjęć promujących turystyczny obiekt jest bardzo istotny.
Jakub Cyran z Białegostoku nakłaniał do przeprosin, gdy popełnimy błąd wobec klienta. A jeśli już coś dajemy, to sprawiajmy radość obdarowywanemu.
Paweł Tkaczyk (z prawej) nawiązując do 1834-metrowej długości I 26 m szerokości mostu brooklińskiego, budowanego przez 13 lat od 1870 roku i różnych związanych z nim perturbacji, ukazał sposób na przekonanie nowojorczyków z dzielnic Brooklyn i Manhattan, że jest on stabilny. Przeprowadzono przez niego 21 słoni. I my też musimy decydować się na takie spektakularne akcje, aby nasz turystyczny biznes się rozwijał..
Michał Brant mówił o problemach z banerem wykonanym ze zbyt cienkiego materiału, który by nie wytrzymał przy nadmorskim wietrze w strefie kibica podczas UEFA Euro 2012. W porę udało się go wymienić na solidniejszy. Publiczności zadał pytanie z jaką drużyną piłkarską Polacy wygrali podczas ostatnich mistrzostw świata?
Adam Pioch stwierdził, że w stanie fascynacji nie myślimy logicznie. Ale za takim stanem tęsknimy. Za pożądaniem, tajemniczością, niepokojem, prestiżem, władzą, występnością, ale i zaufaniem. Cel podróży, to forma wyjścia ze strefy komfortu. To chęć zaznania emocji. Należy kolekcjonować wspomnienia z podróży, a w tym pomocny jest nam też smartfon, którym zazwyczaj robimy zdjęcia.
Jacek Kotarbiński stwierdził, że liczba podróży w 2018 roku wzrosła o 5 proc., a wydatki turystów o 9 proc. Turyści przybywają do tych miast, w których coś się dzieje. A odpowiedzialna turystyka to taka, która stwarza lepsze miejsce do życia i zwiedzania oraz zapewnia bezpieczeństwo.
Laureatem konkursu za opowieść o mieście został Andrzej Olszewski, któremu podlegają trzy toruńskie placówki muzealne: Żywe Muzeum Piernika, Dom Legend Toruńskich oraz Bunkier Wisła z 1943 roku. Pochwalił się, że jego portal internetowy miał już 6 mln wyświetleń.
Wioletta Hamerska przekonywała około 400 uczestników konferencji, że każdy turysta oczekuje wyjątkowej gościnności. Obecnie jesteśmy coraz bardziej samotni i szukamy czegoś i kogoś nowego w turystyce. Istotnym jest aby zaangażować gościa hotelowego, bo to on wówczas staje się naszym ambasadorem. A kluczem do gościnności jest nasz naturalny uśmiech.
Tomasz Rudnik omawiając swoje doświadczenia z pracy w Emiratach Arabskich przekonywał, że nie wolno popełniać błędów w rekrutacji do pracy w turystyce, bo fluktuacja ujemnie wpływa na prowadzony biznes.
Podczas wieczornego spotkania w Piwnicy Rajców Gdańskich, prezes GOT Łukasz Wysocki podziękował swoim współpracownikom za przygotowanie i sprawny przebieg ogólnopolskiej X Konferencji Nowe Trendy w Turystyce.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz