czwartek, 10 maja 2018

Wyznanie miłości pod... żyrafą


Nie pod palmą, lecz pod...żyrafą, o wielkim uczuciu Bożeny Zgłobickiej, dyrektorki Szkoły Podstawowej nr 24 przy ul. Lilii Wenedy w Gdańsku Wrzeszczu, dowiedział się wiceprezydent Gdańska ds. polityki społecznej Piotr Kowalczuk. I to o wielkim uczuciu wobec jego osoby, które trwa już od... czterech lat. O uczucie to zazdrosny jest - jak wyznała pani dyrektor - jej mąż o imieniu Krzysztof. Gdybyśmy żyli w czasach pojedynków, to z pewnością doszło by do niego.
Na szczęście ten okres honorowych pojedynków mamy już poza sobą i wiceprezydent Piotr Kowalczuk mógł chyba w miarę bezpiecznie gościć w murach SP 24, zarządzanej przez dyrektor Bożenę Zgłobicką. W czwartek, 10 maja 2018 uczestniczył w lekcjach pokazowych. Otóż ponad 50 gdańskich podstawówek bierze udział w projekcie pt. „Szkolimy Uczniów Przedsiębiorczych, Empatycznych, Rozsądnych. Gdańskie Szkoły Podstawowe”.
Uczniowie z tych placówek przy pomocy nowoczesnego sprzętu rozwijają kompetencje matematyczno-przyrodnicze, informatyczne, językowe i społeczne. W SP 24 wiceprezydent Piotr Kowalczuk z powodzeniem uczestniczył w lekcji języka angielskiego, poprowadzonej przez lektorkę Annę Langowską. Wyposażenie 25 stanowisk pracowni językowej w słuchawki z mikrofonem znakomicie pozwala na wyeliminowanie barier towarzyszących nauce języków obcych.
Jeszcze lepiej poszło Piotrowi Kowalczukowi w pracowni budującej różne ruchome formy z elementów lego i do tego stopnia oprogramowane, że mogą być samojezdne. Dzięki mojej sugestii podjął zakład z Szymonem Zabiegałą, uczniem klasy VII B, że zdalnie sterowany przez niego pojazd wygra.
Przy zgromadzonej publiczności, dwa zdalnie sterowane pojazdy ruszyły na wyznaczoną trasę wyścigu. Pojazd uczniowski miał dodatkowo wmontowane dynamiczne wspomaganie, ale wiceprezydent Piotr Kowalczuk z pewnością chodzi na gdański żużel i wiedział jak zajechać drogę rywalowi. Tym manewrem zmusił przeciwnika do wyhamowania, swoim pojazdem jako pierwszy mijając linię mety.
Uczeń klasy VII B Szymon Zabiegała, nie czuł żalu do wiceprezydenta, uznał wyścig za rozegrany prawidłowo i obaj ponowie uściskami dłoni serdecznie sobie podziękowali. Z wygranej wiceprezydenta cieszyły się też dwie opiekunki tej eksperymentalnej grupy Izabela Siwiak i Ewa Karczewska.
Uczniowie rozwijają również umiejętności matematyczne z rozszerzeniem o naukę podstaw programowania oraz kompetencje komunikacyjne, a także otrzymują wsparcie rozwoju stabilności emocjonalnej, co sprzyja efektywnej nauce. Uczniowie otrzymują też wsparcie specjalistów, w tym realizując działania ukierunkowane na wyrównanie szans edukacyjnych.
Z wiatrem w skrzydłach goście wraz z uczniami przenieśli się w świat odnawialnych źródeł energii, nauki matematyki z klockami lego oraz komunikacji empatycznej. Zastępca Prezydenta Miasta Gdańska ds. polityki społecznej Piotr Kowalczuk odważnie przystępował do co rusz nowych i trudniejszych wyzwań, zdobywając kolejne sprawności. W sumie zdobył ich sześć, potwierdzonych przypiętymi do klapy marynarki odznakami. 
Lekcje prowadzone są w oparciu o wyjątkowe pomoce dydaktyczne: zestawy do budowy modeli odnawialnych źródeł energii, klocki lego, tablety, programy specjalistyczne, zestawy gier i inne.
Kolejny znaczek dla gościa od uczennic, które wytłumaczyły, dlaczego to właśnie żyrafa, symbol komunikacji empatycznej jest ich ulubionym zwierzakiem.
Zajęcia w SP nr 24 w Gdańsku Wrzeszczu prowadzone są w oparciu o wykorzystanie nowych technologii. Nowoczesna pracownia komputerowa z 25 stanowiskami i z monitorem multimedialnym daje możliwości interaktywnej współpracy z nauczycielem. W tych zajęciach gorzej poszło wiceprezydentowi Piotrowi Kowalczukowi, bo tutaj liczył się też czas reakcji, a w tym uczniowie byli lepsi, co stwierdziła prowadząca te zajęcia Magdalena Dąbrowska.
Zwiedzając szkolną czytelnie i bibliotekę usłyszeliśmy od dyrektor Bożeny Zgłobickiej, że realizowana jest zielona klasa w ramach Budżetu Obywatelskiego 2017, która pozwoli na kreatywną formę nauczania, połączonego z przeprowadzanymi doświadczaniami.
Odznaczony aż sześcioma znaczkami, potwierdzającymi udział w zajęciach sześciu pracowni, Piotr Kowalczuk, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki społecznej w Gdańsku powiedział: - Cieszę się, że kreatywność naszych uczennic i uczniów jest rozbudzana każdego dnia, na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych. Świat innowacji nie jest im obcy. Dzięki nowym technologiom mogą się rozwijać, poszukiwać nowych pasji. Dziękuję za współpracę nauczycielom oraz rodzicom. Byle tak dalej. Sprzęt to ważne narzędzia, cieszę się, że w Gdańsku jest najlepszy. Kluczem rozwoju są osobiste strategie uczenia się, a to z pewnością zaprocentuje w dorosłym życiu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz