Lepsza
obsługa klientów, sprawniejsza praca służb technicznych i krótszy
czas usuwania awarii – to główne korzyści z otwartego po trzech
latach przerwy Rejonu Dystrybucji i Punktu Obsługi Przyłączeń w
Starogardzie Gdańskim. - Cieszę się, że strategia Grupy Energa
uwzględnia potrzeby mieszkańców takich miast jak nasze –
podkreślił prezydent Starogardu podczas uroczystości otwarcia
Punktu.
Placówka
w Starogardzie Gdańskim jest jednym z trzech reaktywowanych
rejonowych punktów obsługi przyłączeń Energa Operator. Decyzja o
odtworzeniu zamkniętych kilka lat temu rejonowych struktur spółki,
to element realizacji nowej Strategii Rozwoju Grupy Energa, której
działalność ma się koncentrować na kliencie i rozwoju
nowoczesnej infrastruktury energetycznej. Nowe podejście uwzględnia
różnorodność potrzeb i oczekiwań odbiorców, wśród których są
zarówno gospodarstwa domowe, mały i średni biznes, jak również
samorządy. Rozwój nowoczesnej infrastruktury energetycznej w
połączeniu z nową organizacją pracy pozwoli m.in. zredukować
liczbę awarii i czas ich trwania.
-
Zamknięcie Punktu Obsługi Przyłączeń w 2014 roku, jak łatwo
można było przewidzieć, stało się sporym problemem dla
mieszkańców. Odległość między najdalej wysuniętym punktem
rejonu starogardzkiego od obiektu Energi w Tczewie wynosiła aż 72
km. Sprawiało to duże trudności w szybkim naprawianiu usterek.
Podział obecnego Rejonu Dystrybucji na dwie jednostki ułatwi
kontakt odbiorcom w zakresie nowych przyłączeń oraz skróci drogę
dojazdu do obsługiwanych miejscowości. Dzięki temu reakcja w
sytuacjach awaryjnych będzie dużo szybsza – wyjaśnił Adam
Wilanowski,
dyrektor oddziału Energa Operator w Gdańsku.
-
Państwo polskie musi się też rozwijać w gminach i wsiach. Wkrótce
w Starogardzie Gdańskim zostaną też oddane do użytku mieszkania
socjalne. Do nich również trzeba będzie doprowadzić energię
elektryczną. Rząd robi to w tym celu, aby nie postępowało
wyludnianie naszego kraju. Młode małżeństwa muszą tutaj mieć
odpowiednie warunki do życia - powiedział wiceminister
infrastruktury i budownictwa Kazimierz
Smoliński (na zdjęciu).
-
Przywrócenie
placówki w Starogardzie Gdańskim, to element realizacji naszej
nowej strategii. Klienci są w niej traktowani jak partnerzy, a nie
tylko jak bierni odbiorcy usług. Potrzeby współczesnego klienta,
to o wiele więcej niż tylko zapewnienie niezakłóconych dostaw
energii. Chcemy być blisko odbiorców, także po to, aby jak
najszybciej orientować się, co jeszcze możemy dla nich zrobić.
Przywracając Rejon wychodzimy naprzeciw naszym klientom ale również
wspieramy naszych pracowników
– powiedziała Mariola
Zmudzińska,
wiceprezes Energa SA ds. relacji inwestorskich.
Od
dziś mieszkańcy Starogardu Gdańskiego na Pomorzu oraz Rypina i
Radziejowa w Kujawsko-Pomorskiem mogą na miejscu załatwić wszelkie
formalności związane z przyłączeniem do sieci energetycznej czy
zwiększeniem dostarczanej mocy.
-
Zmiana dotychczasowego modelu funkcjonowania Operatora poprawi nie
tylko obsługę klientów, ale także wpłynie na lepszą organizację
pracy naszych służb technicznych, co z kolei przełoży się na
szybsze usuwanie awarii. Ten Rejon, to obsługa 67 tys. odbiorców
prądu, zamieszkałych w 21 gminach, to 5 tys. km linii średniego napięcia i prawie 2 tys stacji SN/nn. W pierwszej kolejności odtwarzamy
trzy rejony dystrybucyjne z koniecznością przeprowadzenia remontu
100 km linii, ale analizujemy również przywrócenie kolejnych –
powiedział
Piotr
Dorawa, prezes
Energa Operator (na powyższym zdjęciu).
-
Ten Rejon został zlikwidowany w 2013 roku i nieruchomość ta była
przewidziana do sprzedaży, podobnie jak inne Rejony Dystrybucji np.
Wejherowo, Radziejów i Rypin. Poprzedni decydenci nie zwracali uwagi
na aspekt społeczny. Nasza gospodarka była sukcesywnie zwijana. A
rozwój energetyki niewątpliwie powinien iść w parze z
bezpieczeństwem energetycznym naszych małych Ojczyzn, jakimi
właśnie są Regiony – powiedział Krzysztof
Kurt,
dyrektor Departamentu Zarządzania Majątkiem Sieciowym Energa
oddział w Gdańsku.
-
Do niedawna podejmowano destruktywne działania w naszym kraju. Nowo
wybrany rząd chce odwrócić tą niekorzystną tendencję. Powoli mu
się to udaje i wznowienie pracy tego Regionu jest tego dobitnym
przykładem - powiedział Jan
Kilian,
poseł PiS na Sejm VIII kadencji.
– To
dobra wiadomość, która z pewnością bardzo pozytywnie wpłynie na
wizerunek Grupy Energa w oczach lokalnej społeczności
– stwierdził Janusz
Stankowiak,
prezydent miasta.
– Cieszę
się, że przyjęta strategia uwzględnia potrzeby mieszkańców
Starogardu Gdańskiego. Wierzę, że korzyści z tego płynące dadzą
satysfakcję wszystkim stronom tego niezwykle ważnego społecznie i
ekonomicznie przedsięwzięcia.
Rejon
Dystrybucji w Starogardzie Gdańskim i Punkt Obsługi Przyłączeń
mieszczą się przy ul. Pelplińskiej 24. Na powyższym zdjęciu
Danuta Leszczyńska-Jarzeńska, specjalistka ds. przyłączeń.
POP
jest czynny w godzinach 7.00 – 15.00, natomiast we wtorki: 8.00 –
16.00. Adres e-mail: PR_starogardgdanski@energa.pl.
Do dyspozycji klientów jest także infolinia: 801 404 404, czynna w
dni robocze w godz. 8.00 – 20.00. Wiele praktycznych informacji
znajduje się też na stronie internetowej www.energa-operator.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz