sobota, 4 lutego 2017

Energa wróciła do Starogardu Gdańskiego

Lepsza obsługa klientów, sprawniejsza praca służb technicznych i krótszy czas usuwania awarii – to główne korzyści z otwartego po trzech latach przerwy Rejonu Dystrybucji i Punktu Obsługi Przyłączeń w Starogardzie Gdańskim. - Cieszę się, że strategia Grupy Energa uwzględnia potrzeby mieszkańców takich miast jak nasze – podkreślił prezydent Starogardu podczas uroczystości otwarcia Punktu.
 
Placówka w Starogardzie Gdańskim jest jednym z trzech reaktywowanych rejonowych punktów obsługi przyłączeń Energa Operator. Decyzja o odtworzeniu zamkniętych kilka lat temu rejonowych struktur spółki, to element realizacji nowej Strategii Rozwoju Grupy Energa, której działalność ma się koncentrować na kliencie i rozwoju nowoczesnej infrastruktury energetycznej. Nowe podejście uwzględnia różnorodność potrzeb i oczekiwań odbiorców, wśród których są zarówno gospodarstwa domowe, mały i średni biznes, jak również samorządy. Rozwój nowoczesnej infrastruktury energetycznej w połączeniu z nową organizacją pracy pozwoli m.in. zredukować liczbę awarii i czas ich trwania.
- Zamknięcie Punktu Obsługi Przyłączeń w 2014 roku, jak łatwo można było przewidzieć, stało się sporym problemem dla mieszkańców. Odległość między najdalej wysuniętym punktem rejonu starogardzkiego od obiektu Energi w Tczewie wynosiła aż 72 km. Sprawiało to duże trudności w szybkim naprawianiu usterek. Podział obecnego Rejonu Dystrybucji na dwie jednostki ułatwi kontakt odbiorcom w zakresie nowych przyłączeń oraz skróci drogę dojazdu do obsługiwanych miejscowości. Dzięki temu reakcja w sytuacjach awaryjnych będzie dużo szybsza – wyjaśnił Adam Wilanowski, dyrektor oddziału Energa Operator w Gdańsku.
- Państwo polskie musi się też rozwijać w gminach i wsiach. Wkrótce w Starogardzie Gdańskim zostaną też oddane do użytku mieszkania socjalne. Do nich również trzeba będzie doprowadzić energię elektryczną. Rząd robi to w tym celu, aby nie postępowało wyludnianie naszego kraju. Młode małżeństwa muszą tutaj mieć odpowiednie warunki do życia - powiedział wiceminister infrastruktury i budownictwa Kazimierz Smoliński (na zdjęciu).
- Przywrócenie placówki w Starogardzie Gdańskim, to element realizacji naszej nowej strategii. Klienci są w niej traktowani jak partnerzy, a nie tylko jak bierni odbiorcy usług. Potrzeby współczesnego klienta, to o wiele więcej niż tylko zapewnienie niezakłóconych dostaw energii. Chcemy być blisko odbiorców, także po to, aby jak najszybciej orientować się, co jeszcze możemy dla nich zrobić. Przywracając Rejon wychodzimy naprzeciw naszym klientom ale również wspieramy naszych pracowników – powiedziała Mariola Zmudzińska, wiceprezes Energa SA ds. relacji inwestorskich. 
Od dziś mieszkańcy Starogardu Gdańskiego na Pomorzu oraz Rypina i Radziejowa w Kujawsko-Pomorskiem mogą na miejscu załatwić wszelkie formalności związane z przyłączeniem do sieci energetycznej czy zwiększeniem dostarczanej mocy.
- Zmiana dotychczasowego modelu funkcjonowania Operatora poprawi nie tylko obsługę klientów, ale także wpłynie na lepszą organizację pracy naszych służb technicznych, co z kolei przełoży się na szybsze usuwanie awarii. Ten Rejon, to obsługa 67 tys. odbiorców prądu, zamieszkałych w 21 gminach, to 5 tys. km linii średniego napięcia i  prawie 2 tys stacji SN/nn. W pierwszej kolejności odtwarzamy trzy rejony dystrybucyjne z koniecznością przeprowadzenia remontu 100 km linii, ale analizujemy również przywrócenie kolejnych – powiedział Piotr Dorawa, prezes Energa Operator (na powyższym zdjęciu).
- Ten Rejon został zlikwidowany w 2013 roku i nieruchomość ta była przewidziana do sprzedaży, podobnie jak inne Rejony Dystrybucji np. Wejherowo, Radziejów i Rypin. Poprzedni decydenci nie zwracali uwagi na aspekt społeczny. Nasza gospodarka była sukcesywnie zwijana. A rozwój energetyki niewątpliwie powinien iść w parze z bezpieczeństwem energetycznym naszych małych Ojczyzn, jakimi właśnie są Regiony – powiedział Krzysztof Kurt, dyrektor Departamentu Zarządzania Majątkiem Sieciowym Energa oddział w Gdańsku.
- Do niedawna podejmowano destruktywne działania w naszym kraju. Nowo wybrany rząd chce odwrócić tą niekorzystną tendencję. Powoli mu się to udaje i wznowienie pracy tego Regionu jest tego dobitnym przykładem - powiedział Jan Kilian, poseł PiS na Sejm VIII kadencji.
To dobra wiadomość, która z pewnością bardzo pozytywnie wpłynie na wizerunek Grupy Energa w oczach lokalnej społeczności – stwierdził Janusz Stankowiak, prezydent miasta.Cieszę się, że przyjęta strategia uwzględnia potrzeby mieszkańców Starogardu Gdańskiego. Wierzę, że korzyści z tego płynące dadzą satysfakcję wszystkim stronom tego niezwykle ważnego społecznie i ekonomicznie przedsięwzięcia.
Rejon Dystrybucji w Starogardzie Gdańskim i Punkt Obsługi Przyłączeń mieszczą się przy ul. Pelplińskiej 24. Na powyższym zdjęciu Danuta Leszczyńska-Jarzeńska, specjalistka ds. przyłączeń. 
POP jest czynny w godzinach 7.00 – 15.00, natomiast we wtorki: 8.00 – 16.00. Adres e-mail: PR_starogardgdanski@energa.pl. Do dyspozycji klientów jest także infolinia: 801 404 404, czynna w dni robocze w godz. 8.00 – 20.00. Wiele praktycznych informacji znajduje się też na stronie internetowej www.energa-operator.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz