Odważne
decyzje obecnych władz gdańskiego koncernu energetycznego Energa
pozwoliły sprostać trudnościom, które przez dłuższy czas
ciążyły firmie, jak i jej klientom.
Podczas
konferencji prasowej, jaka odbyła się w salonie klienckim sprzedaży
i obsługi na terenie Olivia Business Centre (obok hali Olivia),
prezes spółki
Daniel Obajtek,
ogłosił przezwyciężenie problemu długotrwałego braku faktur u
około 80 tys. klientów.
Znany
z doniesień medialnych problem długotrwałego braku faktur, który
dotknął części klientów Grupy Energa, to skutek nieukończonego
i niestabilnego systemu obsługi klienta, który wprowadzono w 2015
roku.
-
Klienci
mieli prawo czuć się rozczarowani faktem, że trudności z
niejasnych dla nich przyczyn nie zostały rozwiązane znacznie
wcześniej
– powiedział podczas konferencji prasowej Daniel
Obajtek,
prezes zarządu Energa SA. Dlatego nowe władze spółki jeszcze w
marcu 2017 roku rozpoczęły swoje funkcjonowanie przede wszystkim od
pochylenia się właśnie nad tym problemem. Dzięki serii odważnych
decyzji, m.in. powołujących dedykowane tylko tej sprawie zespoły
ekspertów, do końca lipca zdecydowana większość zaległych
faktur, które były konsekwencją wdrożenia nowego systemu
billingowego, została wystawiona i wysłana do klientów.
-
Nasza
spółka osiągnęła znaczący, konkretny sukces. W marcu ok. 80
tys. klientów wciąż było długotrwale niefakturowanych. Niektórzy
z nich czekali przy tym na rachunki nawet od 2015 roku. Wszystko to
było winą decyzji o migrowaniu danych klientów do niestabilnego
systemu, przez co doszło do nieprawidłowości i problemów z
fakturowaniem. Ten temat mamy już jednak za sobą. Trzeba
podkreślić, że według prognoz problem ten rozwiązany miał być
dopiero w I kwartale 2018 roku. Nam tymczasem udało się go
rozwiązać w trzy, cztery miesiące. Dzięki temu ok. 80 tys.
klientów zostało wreszcie wyfakturowanych, za wyjątkiem
pojedynczych przypadków, nad którymi właśnie się pochylamy.
Oprócz tego jest jeszcze ok. 2 tys. klientów z 2017 roku, którzy
wypadli z systemu, ale do końca sierpnia ich przypadki również
zostaną rozwiązane. –
podkreślał podczas spotkania prezes Daniel Obajtek (na powyższym
zdjęciu pierwszy z prawej)..
W
trakcie spotkania z mediami i klientami omówiono też niektóre nowe
rozwiązania, jakie grupa wprowadza, aby być jeszcze bliżej
odbiorców energii. Wśród nich jest m.in. przywrócenie funkcji
Rzecznika Klientów oraz odwiedziny ekspertów Energi w redakcjach
lokalnych mediów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz