niedziela, 13 sierpnia 2017

Lićwinko z brązem – Polska nadal trzecia w Londynie


Kilku moich znajomych, którzy z powodu ostatniej burzowej nawałnicy pozbawieni byli prądu, podobnie jak 287 tys. odbiorców na terenie dziewięciu województw (najwięcej w województwie kujawsko-pomorskim 83 tys., wielkopolskim 74 tys. i moim pomorskim 58 tys. informuję, że polska zawodniczka Kamila Lićwinko zdobyła brązowy medal w skoku wzwyż na lekkoatletycznych mistrzostwach świata w Londynie. Polka osiągnęła życiowy sukces skacząc na wysokość 199 cm i wyrównując tym samy swój rekord życiowy. Złoty medal zdobyła niezrzeszona Rosjanka Maria Lasitskene 203 cm.
Nasza zawodniczka zrzucała poprzeczkę na niższych wysokościach, a dwukrotnie na 1.97 metra, zaliczając ją dopiero za trzecim razem. Kolejną wysokość 199 pokonała za pierwszym razem. Kolejne trzy próby na 201 cm (rekord życiowy) były nie udane. Drugie miejsce wywalczyła zaledwie 19-letnia Ukrainka Julia Lewczenko, która po raz pierwszy w życiu pokonała wysokość 201 cm.


Kamila Lićwinko została pierwszą w historii Polką, która stanęła na podium mistrzostw świata w skoku wzwyż na otwartym stadionie. To jej czwarty w jej karierze medal mistrzowski. - Jestem z siebie bardzo dumna i szczęśliwa ze zdobycia brązowego medalu. Bardzo chciałam ten medal wywalczyć. Na szczęście zachowałam zimną głowę podczas konkursu i opanowałam nerwy. Walczyłam do końca, chociaż przez moment ogarnęło mną zwątpienie. Ale zasługują na ten brąz, bo bardzo ciężko pracowałam. Mój mąż Michał i moja cała rodzina, wraz z teściami, po porażce w Rio, bardzo mnie wspierali i im zawdzięczam ten obecny sukces – powiedziała Lićwinko w rozmowie z Aleksandrem Dzięciołowskim z TVP Sport.

Miejsce Zawodniczka Kraj Wynik (m)
1. Maria Lasitskene sportowiec neutralny 2.03
2. Julia Lewczenko Ukraina 2.01
3. Kamila Lićwinko Polska 1.99
4. Marie-Laurence Jungfleisch Niemcy 1.95
5. Katarina Johnson-Thompson Wielka Brytania 1.95
6. Morgan Lake Wielka Brytania 1.95
7. Arinie Palsyte Litwa 1.92
7. Mirela Demirewa Bułgaria 1.92


Polska zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji medalowej lekkoatletycznych mistrzostw świata w Londynie. W sobotę 12 sierpnia 2017 siódmy krążek dla Biało-Czerwonych - brązowy - zdobyła Kamila Lićwinko. W niedzielę finały na 800 m kobiet z Algeliką Cichocką z SKLA Sopot i 1500 m mężczyzn z Marcinem Lewandowskim oraz sztafety 4x400 m kobiet i mężczyzn z udziałem naszych reprezentantów.
Na nasz dotychczasowy dorobek składają się również wyniki Anity Włodarczyk i Malwiny Kopron (złoto i brąz, obie rzut młotem), Piotra Liska (srebro w skoku o tyczce), Pawła Fajdka i Wojciecha Nowickiego (złoto i brąz, obaj rzut młotem) oraz Adama Kszczota (srebro w biegu na 800 metrów).
Dwa lata temu w Pekinie Biało-Czerwoni wywalczyli osiem krążków. W klasyfikacji medalowej zajęliśmy szóstą lokatę.

Klasyfikacja medalowa MŚ 2017


LP Kraj Z S B Suma
1. USA 9 9 8 26
2. Kenia 3 1 4 8
3. Polska 2 2 3 7
4. Etiopia 2 2 0 4
5. RPA 2 1 2 5
6. Francja 2 0 1 3
7. Zawodnicy neutralni 1 3 0 4
8. Niemcy 1 2 2 5
9. Chiny 1 2 1 4
10. Wielka Brytania 1 2 0 3
11. Czechy 1 1 1 3






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz