Na
wdrożenie systemu rowerowego MEVO w 14 gminach Obszaru
Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia – Sopot, 18 czerwca 2018 doszło
do podpisania umowy z wykonawcą i operatorem systemu - spółką NB
Tricity należącą do Nextbike Polska.
Rzecznik
prasowy spółki Marek Pogorzelski zadeklarował, iż
dokładnie za pół roku, w niedzielę 18 listopada wystartuje
pierwszy etap metropolitalnego roweru publicznego. Na ulicach
wszystkich miast i gmin pomorskich uczestniczących w projekcie
pojawią się w sumie 1224 rowery, czyli 30 proc. systemu. Natomiast
100 proc. zostanie włączona do eksploatacji 1 marca 2019 r.
Do
podpisania umowy doszło w budynku Tower Olivia Business Centre (obok
Hali Olivia), przed którym z każdym miesiącem parkuje coraz więcej
rowerów. Rower staje się bowiem w Trójmieście powszechnym
środkiem transportu. - Wybór wykonawcy i operatora systemu MEVO na
rowery wspomagane elektrycznie, to był dla naszej firmy
najważniejszy przetarg organizowany w Polsce od czasu wygranej na
realizację warszawskiego systemu Veturillo z 2016 r. - powiedział
Marek Pogorzelski.
Sygnatariusze
umowy dowiedzieli się że zwycięzca przetargu teraz będzie tworzyć
drugi największy system rowerowy w Polsce i Europie
Środkowo-Wschodniej i na ten moment największy na świecie system
roweru elektrycznego obejmujący łącznie 4080 rowerów. Ogarnięcie
relokacji rowerów na rozległym obszarze metropolii, to będzie dla
operatora ogromnym wyzwaniem logistycznym.
W
uroczystości podpisania umowy z wykonawcą i operatorem systemu
MEVO, która odbyła się w Olivia Business Centre, uczestniczyli
prezydenci, burmistrzowie i wójtowie z 14 gmin zrzeszonych w
projekcie oraz przedstawiciele Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny
Gdańsk - Gdynia - Sopot.
Umowa
na operowanie systemu MEVO ze spółką NB Tricity obowiązywać
będzie przez 6,5 roku, licząc od momentu startu całego systemu,
tj. planowanego 1 marca 2019.
Mieczysław
Struk, marszałek województwa pomorskiego powiedział: - W
naszych krajowych warunkach jest to niebywałe, że aż 14 gmin
powiązanych w ramach Obszaru Metropolitalnego zdecydowało się na
tak duże przedsięwzięcie. Potrzeby będą z czasem z pewnością
coraz większe i system w naszej ponad milionowej metropolii będzie
się rozwijał, przyciągając kolejne gminy. Przy tak korzystnych
stawkach za korzystanie z roweru, w miarę łatwo będzie skutecznie
zachęcić mieszkańców metropolii do korzystania z tej formy
poruszania się. Tym bardziej, że już mamy w pomorskim 1500 km
ścieżek rowerowych i budowane są kolejne.
-
Dziękuję Stowarzyszeniu za przeprowadzenia przedsięwzięcia
przetargowego i wszystkim pracownikom urzędów miast i gmin
zaangażowanych w pracę nad tym projektem. Rower metropolitalny, to
inwestycja w zdrowie mieszkańców, w poprawę mobilności. Co
istotne, że jest to także działanie na rzecz obniżenia emisji
dwutlenku węgla. Nasza metropolia jest jedną z najbardziej
rowerowych w Europie i chcemy tę pozycję nie tylko utrzymać, ale
wzmocnić, w czym z pewnością pomoże nam wdrażany system MEVO.
Patrząc na mocno “pofałdowane” tereny naszego regionu, rower
wspomagany elektrycznie to idealne rozwiązanie i zachęta dla tych,
którzy jeszcze nie przeszli na “wiarę rowerową” - powiedział
Paweł Adamowicz, prezes zarządu OM G-G-S, prezydent Gdańska.
-
Dzięki temu projektowy zmieni się rzeczywistość naszych gmin i
miast, staną się one bardziej przyjazne. Patrząc na rower jako na
środek codziennej komunikacji, MEVO to zupełnie nowa jakość,
najnowocześniejszy obecnie system IV generacji. Jestem przekonany,
że dzięki wprowadzeniu wspomagania elektrycznego, chętnych do
korzystania z niego będzie zdecydowanie więcej, powiedział
Wojciech Szczurek, wiceprezes zarządu OM G-G-S, prezydent
Gdyni.
-
Przeskoczyliśmy dziś pewien etap. Nie mamy jeszcze ani wspólnego
biletu, ani wspólnego systemu komunikacji, ale owszem wspólny, do
tego wspomagany elektrycznie rower, stwierdził Jacek Karnowski,
wiceprezes zarządu OM G-G-S, prezydent Sopotu.
W
trakcie podpisywania umowy Mieczysław
Gołuński,
burmistrz Kartuz wręczył Małgorzacie
Dzięcioł z
zarządu spółki NB Tricity należącej do Nextbike Polska. misia w
kaszubskim stroju. Ma on przynieść szczęście w realizacji tego
rowerowego projektu.
Na
powyższym zdjęciu, nie politycy i włodarze miast oraz gmin, ale
prawdziwi twórcy rowerowego systemu MEVO, którzy skromnie poprosili
o wykonanie im pamiątkowego zdjęcia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz