Galeria
Madison w Gdańsku po przebudowie zmieniła się niemal nie do
poznania. Jej wnętrza są jasne, przestronne i idealnie nadają się
do zakupów, jak i relaksu. Aranżacja przestrzeni w stylu
skandynawskim stworzyła wyjątkowy, przyjazny klimat. Kolejnym
etapem prac remodelingowych będzie stworzenie tarasu zewnętrznego z
widokiem na Stare Miasto i estetyzacja fasady budynku, na której
znajdą się ujednolicone, monochromatyczne logotypy najemców
zgodnie z wytycznymi nowej uchwały krajobrazowej miasta Gdańsk.
Galeria
zyskała też nową funkcję, gdyż od czerwca na parterze działa
Punkt Informacji Turystycznej oraz Infopunkt Galerii, czynne w
godzinach 9-19..
–
Jesteśmy bardzo zadowoleni z
efektu, jaki osiągnęliśmy. Chcieliśmy zaoferować gdańszczanom i
turystom coś zupełnie nowego, stylowego i komfortowego – miejsce,
w którym można zrobić wygodne zakupy, dobrze zjeść i zrelaksować
się, skorzystać z pełnej strefy usług dodatkowych w jednym
miejscu i osiągnęliśmy ten cel – mówi Anna Thomas,
Dyrektor Zarządzający Galerii. – Naszym najnowszym sukcesem jest
otwarcie wspólnie z Gdańską Organizacją Turystyczną Punktu
Informacji Turystycznej, który służyć będzie pomocą tłumnie
odwiedzającym naszą Galerię, Stare Miasto i okolice turystom –
dodaje Anna Thomas (na powyższym zdjęciu z lewej).
Śródmiejskie
centrum przyjmuje odwiedzających w zupełnie odmienionych wnętrzach.
Wystrój inspirowany jest skandynawskimi designem – modnym, ale
jednocześnie ponadczasowym, dzięki swojej prostocie. Do Galerii
wprowadzono wygodne meble, jasne kolory i naturalne drewno. Białe
okładziny sufitowe i podłogowe odbijają więcej światła, a
ciekawy, nawiązujący czasem do domowych przestrzeni design,
dopełniony detalami takimi jak: lampy, wygodne fotele czy pufy, dają
uczucie komfortu i zaciszności, dzięki czemu miło jest spędzać
tam czas.
Śródmiejskość
inspiracją do architektury wnętrz
–
Uczestnicząc
w projektowaniu obiektów śródmiejskich należy pamiętać, że to
nie tylko przestrzeń handlowa i usługowa, ale przede wszystkim
przyjazna przestrzeń miejska, w której klienci mogą się zatrzymać
i zrelaksować. Dlatego tak ważne jest aby kreować przestrzeń
funkcjonalną, czytelną i odpowiadającą obecnym potrzebom osób
korzystających – mówi Edgar
Kaszubski
z sopockiego studia projektowego Virgo, odpowiedzialnego za
przygotowanie koncepcji remodelingu Galerii Madison.
–
Inspiracją
do prac nad nowym wizerunkiem Galerii Madison była siatka ulic
miejskich, które kształtują przestrzeń miejską. Te
charakterystyczne „linie ulic” wykorzystaliśmy jako motyw
zarówno w elementach architektury wnętrz, jak również w znakach
graficznych identyfikujących nasz obiekt – stwierdza Edgar
Kaszubski.
Charakterystyczne linie znalazły odzwierciedlenie we wzorach
posadzek, w postaci drewnianych ram, a także w podziale
panoramicznego ogródka restauracyjnego na piętrze. Ten sam kształt
powtarza się w nowym logotypie Galerii oraz w podziale layoutu
reklam.
Turystyczna
destynacja
Gdańsk
jest jednym z najliczniej odwiedzanych miast w Polsce i jedną z
najlepszych destynacji turystycznych w Europie – trzecią na
liście European Best Destination 2017. Liczba turystów w Gdańsku
sięga 2,6 mln rocznie. Galeria Madison od dawna jest otwarta na
turystów, którzy chętnie korzystają z możliwości zakupów w
samym centrum Gdańska, niedaleko licznych zabytków i hoteli. Teraz
galeria oferuje kolejne ułatwienie – na parterze otwarty został
Punkt Informacji Turystycznej, prowadzony przez Gdańską Organizację
Turystyczną.
–
Chcemy, żeby turyści w Gdańsku
byli obsługiwani na światowym poziomie, dlatego staramy się być
tam, gdzie możemy być najbardziej pomocni – mówi Prezes Zarządu
Gdańskiej Organizacji Turystycznej, Łukasz Wysocki. –
Turyści odwiedzający punkt w Galerii Madison będą mogli uzyskać
informacje o atrakcjach turystycznych Gdańska i bieżących
wydarzeniach kulturalnych, rozrywkowych oraz sportowych, nabyć Kartę
Turysty oraz kupić słodkie pamiątki. Jest to jeden z 3 Punktów
Informacji Turystycznej GOT w mieście, które rocznie obsługują
ponad 200 tys. turystów – dodaje Wysocki (na zdjęciu z
prawej).
Madison to śródmiejska galeria
handlowa o całkowitej powierzchni najmu 30 000 mkw., zlokalizowana w
ścisłym centrum Gdańska. Oferta obejmuje ponad 100 popularnych
marek sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych
zlokalizowanych na pięciu poziomach.
Wśród najemców znajdują się
m. in.: Piotr i Paweł, New Yorker, Douglas, W.Kruk, Orsay, Reserved,
Mohito i Wólczanka. Do dyspozycji klientów jest też Fitness Klub
Calypso, centrum medyczne z kliniką i laboratoriami Invicta oraz
część biurowa.
Jest
też znana gdańska Kawiarnia Pellowski.
Dla
smakoszy słodyczy duży pawilon ma Dom Czekolady.
Nieco
szokuje gości napis ZOO Delikatesy. Ale to placówka dla prawdziwych
przyjaciół zwierząt.
Zarządcą
całego obiektu jest Javin Investments Sp. z o.o., a za
komercjalizację odpowiada Cream Sp. z o. o. Koszt przebudowy
realizowanej wyłącznie w godzinach nocnych przez spółkę Tetris
pochłonął 6 mln euro, z tego 0,5 mln euro kosztowało
zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania wszystkich pawilonów
handlowych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz