czwartek, 14 czerwca 2018

Punkt Informacji Turystycznej w przebudowanej Galerii Madison

Galeria Madison w Gdańsku po przebudowie zmieniła się niemal nie do poznania. Jej wnętrza są jasne, przestronne i idealnie nadają się do zakupów, jak i relaksu. Aranżacja przestrzeni w stylu skandynawskim stworzyła wyjątkowy, przyjazny klimat. Kolejnym etapem prac remodelingowych będzie stworzenie tarasu zewnętrznego z widokiem na Stare Miasto i estetyzacja fasady budynku, na której znajdą się ujednolicone, monochromatyczne logotypy najemców zgodnie z wytycznymi nowej uchwały krajobrazowej miasta Gdańsk.
Galeria zyskała też nową funkcję, gdyż od czerwca na parterze działa Punkt Informacji Turystycznej oraz Infopunkt Galerii, czynne w godzinach 9-19..
Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu, jaki osiągnęliśmy. Chcieliśmy zaoferować gdańszczanom i turystom coś zupełnie nowego, stylowego i komfortowego – miejsce, w którym można zrobić wygodne zakupy, dobrze zjeść i zrelaksować się, skorzystać z pełnej strefy usług dodatkowych w jednym miejscu i osiągnęliśmy ten cel – mówi Anna Thomas, Dyrektor Zarządzający Galerii. – Naszym najnowszym sukcesem jest otwarcie wspólnie z Gdańską Organizacją Turystyczną Punktu Informacji Turystycznej, który służyć będzie pomocą tłumnie odwiedzającym naszą Galerię, Stare Miasto i okolice turystom – dodaje Anna Thomas (na powyższym zdjęciu z lewej).
Śródmiejskie centrum przyjmuje odwiedzających w zupełnie odmienionych wnętrzach. Wystrój inspirowany jest skandynawskimi designem – modnym, ale jednocześnie ponadczasowym, dzięki swojej prostocie. Do Galerii wprowadzono wygodne meble, jasne kolory i naturalne drewno. Białe okładziny sufitowe i podłogowe odbijają więcej światła, a ciekawy, nawiązujący czasem do domowych przestrzeni design, dopełniony detalami takimi jak: lampy, wygodne fotele czy pufy, dają uczucie komfortu i zaciszności, dzięki czemu miło jest spędzać tam czas.
Śródmiejskość inspiracją do architektury wnętrz
Uczestnicząc w projektowaniu obiektów śródmiejskich należy pamiętać, że to nie tylko przestrzeń handlowa i usługowa, ale przede wszystkim przyjazna przestrzeń miejska, w której klienci mogą się zatrzymać i zrelaksować. Dlatego tak ważne jest aby kreować przestrzeń funkcjonalną, czytelną i odpowiadającą obecnym potrzebom osób korzystających – mówi Edgar Kaszubski z sopockiego studia projektowego Virgo, odpowiedzialnego za przygotowanie koncepcji remodelingu Galerii Madison.
Inspiracją do prac nad nowym wizerunkiem Galerii Madison była siatka ulic miejskich, które kształtują przestrzeń miejską. Te charakterystyczne „linie ulic” wykorzystaliśmy jako motyw zarówno w elementach architektury wnętrz, jak również w znakach graficznych identyfikujących nasz obiekt – stwierdza Edgar Kaszubski. Charakterystyczne linie znalazły odzwierciedlenie we wzorach posadzek, w postaci drewnianych ram, a także w podziale panoramicznego ogródka restauracyjnego na piętrze. Ten sam kształt powtarza się w nowym logotypie Galerii oraz w podziale layoutu reklam.
Turystyczna destynacja
Gdańsk jest jednym z najliczniej odwiedzanych miast w Polsce i jedną z najlepszych destynacji turystycznych w Europie – trzecią na liście European Best Destination 2017. Liczba turystów w Gdańsku sięga 2,6 mln rocznie. Galeria Madison od dawna jest otwarta na turystów, którzy chętnie korzystają z możliwości zakupów w samym centrum Gdańska, niedaleko licznych zabytków i hoteli. Teraz galeria oferuje kolejne ułatwienie – na parterze otwarty został Punkt Informacji Turystycznej, prowadzony przez Gdańską Organizację Turystyczną.
Chcemy, żeby turyści w Gdańsku byli obsługiwani na światowym poziomie, dlatego staramy się być tam, gdzie możemy być najbardziej pomocni – mówi Prezes Zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej, Łukasz Wysocki. – Turyści odwiedzający punkt w Galerii Madison będą mogli uzyskać informacje o atrakcjach turystycznych Gdańska i bieżących wydarzeniach kulturalnych, rozrywkowych oraz sportowych, nabyć Kartę Turysty oraz kupić słodkie pamiątki. Jest to jeden z 3 Punktów Informacji Turystycznej GOT w mieście, które rocznie obsługują ponad 200 tys. turystów – dodaje Wysocki (na zdjęciu z prawej).
Madison to śródmiejska galeria handlowa o całkowitej powierzchni najmu 30 000 mkw., zlokalizowana w ścisłym centrum Gdańska. Oferta obejmuje ponad 100 popularnych marek sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych zlokalizowanych na pięciu poziomach.
Wśród najemców znajdują się m. in.: Piotr i Paweł, New Yorker, Douglas, W.Kruk, Orsay, Reserved, Mohito i Wólczanka. Do dyspozycji klientów jest też Fitness Klub Calypso, centrum medyczne z kliniką i laboratoriami Invicta oraz część biurowa.
Jest też znana gdańska Kawiarnia Pellowski.
Dla smakoszy słodyczy duży pawilon ma Dom Czekolady.
Nieco szokuje gości napis ZOO Delikatesy. Ale to placówka dla prawdziwych przyjaciół zwierząt.
Zarządcą całego obiektu jest Javin Investments Sp. z o.o., a za komercjalizację odpowiada Cream Sp. z o. o. Koszt przebudowy realizowanej wyłącznie w godzinach nocnych przez spółkę Tetris pochłonął 6 mln euro, z tego 0,5 mln euro kosztowało zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania wszystkich pawilonów handlowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz