środa, 7 września 2016

Nie ma tego złego...

Powiedziano mi, że konferencja jest płatna i przeznaczona głównie dla naukowców, i z tych to powodów, nawet jako dziennikarz, nie mogę wejść do sali obrad. Jest to międzynarodowa konferencja z cyklu „Systemy hydrofitowe w kontroli zanieczyszczeń wód”, odbywająca się w dniach 4–9 września 2016 r. w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku. W jej organizację – o czym zostałem poinformowany przez biuro prasowe Politechniki Gdańskiej – są zaangażowani naukowcy z Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska tej technicznej uczelni.


Konferencje z tego cyklu, a ta jest już 15 - tą edycją, organizowane są co dwa lata pod egidą IWA – International Water Association.
Biuro prasowe PG poinformowało mnie również, że organizowana w gdańskim ECS konferencja, będzie doskonałą okazją do wymiany doświadczeń naukowych i praktycznych między polskimi partnerami, a partnerami z krajów, w których ta technologia jest częściej i chętniej stosowana niż technologie konwencjonalne (m.in. Francja, Dania, Niemcy, USA i Włochy).
W przysłanym mi komunikacie prasowym napisano, iż wydarzenie może również pozytywnie wpłynąć na wykorzystywanie systemów hydrofitowych w naszym kraju i regionie. W konferencji wezmą udział zarówno przedstawiciele nauki, jak i praktyki oraz przedstawiciele władz lokalnych, łącznie ponad 200 osób z całego świata.
Komunikat biura prasowego PG nic nie wspomniał o tym, że udział w konferencji jest odpłatny.
Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Nie usłyszałem o czym konkretnie mówi się na tej konferencji, i rowerem wróciłem do domu. Swój wyjazd do Gdańska uznałem za dobry trening. Chociaż wcześniej kusiło mnie bardziej pójście na plażę w słoneczny wtorek 6 września. No ale wybrałem - jak się okazało – płatną, niedostępną dla przedstawicieli mediów konferencję.

Po powrocie do domu zająłem się przygotowaniem pokazu prawie 200 zdjęć na dużym ekranie w auli AWFiS Gdańsk podczas I- go zjazdu absolwentów Wyższej Szkoły Wychowania Fizycznego GDAŃSK-OLIWA - ROCZNIK 1969-1972. Na czarno-białych zdjęciach zostali uwiecznieni studenci z ośmiu grup, a każda z nich liczyła po 30 osób.
Zdjęcia podzieliłem tematycznie, m.in. na te z uczelnianych zawodów gimnastycznych, z obozu letniego w Pięknej Górze, z zimowego w Zieleńcu, z obozu rowerowego w Borkowie i praktyk robotniczych w Mrągowie. Są też zdjęcia z wycieczki do Kętrzyna. I to zdjęcia ukazujące jak to najlepsi gimnastycy stają na rękach opierając się o poręcze na dachu wielkich poniemieckich schronów. Te zdjęcia wzbudzają podziw, ale przy tym i grozę, bo utrata równowagi groziła upadkiem z dużej wysokości i niechybną śmiercią.
Nasz zjazd absolwentów gdańskiej uczelni sportowej odbędzie się w jej murach w dniach 9-10 września 2016 i rozpocznie się w piątek o godz. 16 w auli. Zapraszamy!

Oprócz pokazu około 200 zdjęć, przygotowałem też wystawę najlepszych 21 ujęć grupowych wykonanych przed 45 laty. Powyżej jedno z nich.
Drugiego dnia przewidziany jest mecz piłkarski absolwenci kontra absolwentki, który warto zobaczyć! Odbędzie się również bal absolwentów, ale on jest już odpłatny, po 150 zł od osoby.

Zdjęcia: Włodzimierz Amerski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz