Profit
branding, kura czy kanarek? Branding jako skuteczne narzędzie
podnoszenia wartości przedsiębiorstwa. Finansowe korzyści z
kreacji marki i jej komercjalizacji. Na te tematy ciekawie i bardzo
przystępnie mówił Tadeusz II Piotr Górski, podczas 19.
Międzynarodowych Targów Bursztynu Ambermart, odbywających się w
dniach 6-8.09.2018 w gdańskim Amberexpo.
Według
prelegenta (na powyższym zdjęciu z lewej), reklama aby była
dostrzegalna przez kamery telewizyjne, a tym samym widzów, musi mieć
rozmiary co najmniej 4 metrów kwadratowych. Mówimy o reklamie na
przykład umieszczonej na boisku piłkarskim lub na trasie wyścigu
rowerowego, Ponadto reklama, to nie dzieło artystyczne, a trzeba na
nią patrzeć pod kątem odbiorcy, czyli potencjalnego klienta.
Uczestnicy
tego seminarium marketingowego, głównie biżuteryjnego, dowiedzieli
się, że ich firmy muszą mieć koniecznie firmowe logo. I to logo
nowoczesne, w najprzystępniejszy sposób oddające ducha firmy. Gdy
firma prelegenta Tadeusza II Piotra Górskiego, dyrektora strategicznego Brandlive w Warszawie,
zmieniła logo Totalizatora Sportowego, to jej obroty wzrosły o 30
procent. Czyli o tyle więcej zawierano zakładów, a tym samym
uzyskiwano większe wpływy finansowe. Z kolei gdy zmieniono logo
firmy paliwowej Orlen, to jej wpływy wzrosły o 14 procent.
I
jeszcze jedna uwaga, o wiele lepiej opracowuje się loga dla małych
firm, niż dla dużych, w których wiele do powiedzenia oprócz
dyrekcji, jeszcze mają rady nadzorcze i związki zawodowe.
PS.
Zarządzanie marką (ang. brand management), to technika
marketingowa, zajmująca się wprowadzeniem na rynek i dalszym
kreowaniem i koordynowaniem marki, tak aby osiągać maksymalne zyski
ze sprzedaży produktów danej marki oraz wszelkie działania służące
wzbudzeniu wśród nabywców skojarzeń marki z danym produktem i
dbanie o jej pozytywny wizerunek.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz