piątek, 7 września 2018

Odpowiednie logo może zwiększyć wpływy finansowe...


Profit branding, kura czy kanarek? Branding jako skuteczne narzędzie podnoszenia wartości przedsiębiorstwa. Finansowe korzyści z kreacji marki i jej komercjalizacji. Na te tematy ciekawie i bardzo przystępnie mówił Tadeusz II Piotr Górski, podczas 19. Międzynarodowych Targów Bursztynu Ambermart, odbywających się w dniach 6-8.09.2018 w gdańskim Amberexpo.
Według prelegenta (na powyższym zdjęciu z lewej), reklama aby była dostrzegalna przez kamery telewizyjne, a tym samym widzów, musi mieć rozmiary co najmniej 4 metrów kwadratowych. Mówimy o reklamie na przykład umieszczonej na boisku piłkarskim lub na trasie wyścigu rowerowego, Ponadto reklama, to nie dzieło artystyczne, a trzeba na nią patrzeć pod kątem odbiorcy, czyli potencjalnego klienta.
Uczestnicy tego seminarium marketingowego, głównie biżuteryjnego, dowiedzieli się, że ich firmy muszą mieć koniecznie firmowe logo. I to logo nowoczesne, w najprzystępniejszy sposób oddające ducha firmy. Gdy firma prelegenta Tadeusza II Piotra Górskiego, dyrektora strategicznego Brandlive w Warszawie, zmieniła logo Totalizatora Sportowego, to jej obroty wzrosły o 30 procent. Czyli o tyle więcej zawierano zakładów, a tym samym uzyskiwano większe wpływy finansowe. Z kolei gdy zmieniono logo firmy paliwowej Orlen, to jej wpływy wzrosły o 14 procent. 

I jeszcze jedna uwaga, o wiele lepiej opracowuje się loga dla małych firm, niż dla dużych, w których wiele do powiedzenia oprócz dyrekcji, jeszcze mają rady nadzorcze i związki zawodowe.
PS. Zarządzanie marką (ang. brand management), to technika marketingowa, zajmująca się wprowadzeniem na rynek i dalszym kreowaniem i koordynowaniem marki, tak aby osiągać maksymalne zyski ze sprzedaży produktów danej marki oraz wszelkie działania służące wzbudzeniu wśród nabywców skojarzeń marki z danym produktem i dbanie o jej pozytywny wizerunek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz