poniedziałek, 3 kwietnia 2017

Energa uruchomiła w Trójmieście pierwszy carsharing aut elektrycznych


Energa uruchomiła w Gdańsku usługę wynajmu samochodów, w której dostępne są jedynie auta elektryczne. To pierwsza taka usługa w Polsce. Cena za wypożyczenie „elektryka” zależy od modelu i waha się od 27 do 35 zł za godzinę - bez limitu przejechanych kilometrów. Z carsharingu mogą korzystać pracownicy firm rezydujących się w największym centrum biznesowym w północnej Polsce, tj. Olivia Business Centre, gdzie firma otworzyła pierwszy HUB carsharingowy. W ciągu dwóch najbliższych lat, Energa otworzy jeszcze cztery takie HUB-y w innych lokalizacjach Trójmiasta.
Głównym celem Energi jest obecnie popularyzacja elektromobilności i jej wspieranie w Trójmieście. Dzięki carsharingowi, wiele osób będzie miało okazję przekonać się w praktyce, jak jeździ się „elektrykiem”, czy też jak długo trwa jego ładowanie. To pomoże Enerdze w przyszłości zaoferować produkty i usługi dopasowane do rzeczywistych potrzeb użytkowników elektromobilności.
Krótkoterminowy wynajem aut elektrycznych Energi (carsharing) to usługa skierowana do klientów biznesowych i instytucjonalnych. Z wynajmu mogą korzystać pracownicy firm, które podpiszą umowę z należącą do Grupy Energa spółką Enspirion (czyli operatorem tej usługi). Rozliczenia odbywać się będą pomiędzy operatorem usługi a firmami-klientami usługi. Natomiast każdy klient korzystający z usługi sam zdecyduje o formule w jakiej udostępniać będzie auto swoim pracownikom.
Carsharing Energi jest obecnie dostępny dla firm - rezydentów Olivia Business Centre w Gdańsku, mieszczącym około 200 firm i zatrudniających ponad 5 tys. osób. Niebawem do użytku oddany zostanie sąsiedni najwyższy w Trójmieście wieżowiec z kolejnymi potencjalnymi użytkownikami elektromobilności. I dlatego w 2017 roku powstaną jeszcze dwa kolejne HUB-y, a do końca 2018 będzie ich w sumie pięć.
- Startujemy w gdańskim Olivia Business Centre, gdzie mieści się nasza siedziba, ale chcemy żeby już niedługo z naszego carsharingu mogła korzystać każda zainteresowana firma w Trójmieście. Nasza usługa działa podobnie do służbowego telefonu komórkowego. Każda firma może ją udostępnić swoim pracownikom i ustalić własne zasady korzystania z niej – mówi Tomasz Bogucki (na powyższym zdjęciu) ze spółki Enspirion.
Prostota i ekologia
Interfejs wypożyczenia auta jest intuicyjny w obsłudze. Użytkownikom wystarczą trzy kliknięcia, aby wybrać model auta i określić preferowany czas jego wypożyczenia. Samochody można wypożyczać na godziny, w dni powszednie od 8 do 16. Jest też opcja wypożyczenia samochodu na resztę doby oraz na cały weekend. Cena będzie zależna od modelu oraz pory dnia i tygodnia.
Za godzinę jazdy Volkswagenem e-UP pomiędzy godz. 8 a 16 zapłacimy 27 zł. Jego wypożyczenie na resztę doby (16 godzin) kosztować będzie 96 zł, a wynajem auta na weekend, to koszt 192 zł. Elektryczny Renault Zoe będzie kosztował odpowiednio 30 zł za godzinę, 108 zł za 16 godzin popołudnia i nocy oraz 208 zł za weekend. Natomiast auta klasy C Premium, czyli VW e-Golf i Nissan Leaf, to koszt odpowiednio 35 / 128 / 256 zł.
Wypożyczający nie będą obciążani żadnymi dodatkowymi kosztami. Ładowanie aut w terminalach należących do Energi jest darmowe. W Trójmieście firma ma obecnie siedem terminali ładowania, ich lokalizacje można znaleźć na stronie: emobility.pl
Elektromobilność w Trójmieście i oferta dla gmin
Jeszcze w 2017 roku Energa uruchomi w Trójmieście dwie kolejne lokalizacje z usługą carsharingu, a do końca 2018 roku będzie ich w sumie pięć. Kolejne HUB-y usługi będą zlokalizowane w centrach handlowych i biznesowych. Auto będzie można wypożyczyć i oddać w każdym z nich, a cała operacja docelowo będzie bezobsługowa (obecnie auto wydaje i odbiera consierge w Olivia Business Centre). W miarę rozszerzania carsharingu na kolejne lokalizacje, do usługi będzie mogła przystąpić każda zainteresowana firma. Dzięki temu z carsharingu korzystać będą mogli kolejni mieszkańcy Trójmiasta.
Energa przygotowała także specjalne rozwiązanie dla jednostek samorządowych, które stoją przed wyzwaniem wdrożenia transportu niskoemisyjnego. Firma oferuje gminom wypożyczenie na określony czas małej floty pojazdów elektrycznych oraz montaż stacji ładowania i możliwość bezpłatnego ładowania energii elektrycznej. To pozwoli im sprawdzić w praktyce, jak wygląda użytkowanie takich aut. Oprócz tego Energa chce się podzielić zebranym w ostatnich latach doświadczeniem, oferując gminom konsulting dotyczący wdrożenia transportu opartego o pojazdy elektryczne.
Jak informuje Adam Kasprzyk, rzecznik prasowy Grupy Energa, już od maja 2017 roku, każdy klient Energi będzie mógł postawić własną stację ładowania we wskazanym przez siebie miejscu. Dotyczy to zarówno małych punktów ładowania na indywidualny użytek, jak i komercyjnych stacji ładowania, np. przy hotelach czy restauracjach.
Poniżej znajduje się mapka "Dokąd dojadę elektrykiem z Trójmiasta"...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz