Energa
uruchomiła w Gdańsku usługę wynajmu samochodów, w której
dostępne są jedynie auta elektryczne. To pierwsza taka usługa w
Polsce. Cena za wypożyczenie „elektryka” zależy od modelu i
waha się od 27 do 35 zł za godzinę - bez limitu przejechanych
kilometrów. Z carsharingu mogą korzystać pracownicy firm
rezydujących się w największym centrum biznesowym w północnej
Polsce, tj. Olivia Business Centre, gdzie firma otworzyła pierwszy
HUB carsharingowy. W ciągu dwóch najbliższych lat, Energa otworzy
jeszcze cztery takie HUB-y w innych lokalizacjach Trójmiasta.
Głównym
celem Energi jest obecnie popularyzacja elektromobilności i jej
wspieranie w Trójmieście. Dzięki carsharingowi, wiele osób będzie
miało okazję przekonać się w praktyce, jak jeździ się
„elektrykiem”, czy też jak długo trwa jego ładowanie. To
pomoże Enerdze w przyszłości zaoferować produkty i usługi
dopasowane do rzeczywistych potrzeb użytkowników elektromobilności.
Krótkoterminowy
wynajem aut elektrycznych Energi (carsharing) to usługa skierowana
do klientów biznesowych i instytucjonalnych. Z wynajmu mogą
korzystać pracownicy firm, które podpiszą umowę z należącą do
Grupy Energa spółką Enspirion (czyli operatorem tej usługi).
Rozliczenia odbywać się będą pomiędzy operatorem usługi a
firmami-klientami usługi. Natomiast każdy klient korzystający z
usługi sam zdecyduje o formule w jakiej udostępniać będzie auto
swoim pracownikom.
Carsharing
Energi jest obecnie dostępny dla firm - rezydentów Olivia Business
Centre w Gdańsku, mieszczącym około 200 firm i zatrudniających
ponad 5 tys. osób. Niebawem do użytku oddany zostanie sąsiedni
najwyższy w Trójmieście wieżowiec z kolejnymi potencjalnymi
użytkownikami elektromobilności. I dlatego w 2017 roku powstaną
jeszcze dwa kolejne HUB-y, a do końca 2018 będzie ich w sumie pięć.
-
Startujemy
w gdańskim Olivia Business Centre, gdzie mieści się nasza
siedziba, ale chcemy żeby już niedługo z naszego carsharingu mogła
korzystać każda zainteresowana firma w Trójmieście. Nasza usługa
działa podobnie do służbowego telefonu komórkowego. Każda firma
może ją udostępnić swoim pracownikom i ustalić własne zasady
korzystania z niej –
mówi Tomasz
Bogucki
(na powyższym zdjęciu) ze spółki Enspirion.
Prostota
i ekologia
Interfejs
wypożyczenia auta jest intuicyjny w obsłudze. Użytkownikom
wystarczą trzy kliknięcia, aby wybrać model auta i określić
preferowany czas jego wypożyczenia. Samochody można wypożyczać na
godziny, w dni powszednie od 8 do 16. Jest też opcja wypożyczenia
samochodu na resztę doby oraz na cały weekend. Cena będzie zależna
od modelu oraz pory dnia i tygodnia.
Za
godzinę jazdy Volkswagenem e-UP pomiędzy godz. 8 a 16 zapłacimy 27
zł. Jego wypożyczenie na resztę doby (16 godzin) kosztować będzie
96 zł, a wynajem auta na weekend, to koszt 192 zł. Elektryczny
Renault Zoe będzie kosztował odpowiednio 30 zł za godzinę, 108 zł
za 16 godzin popołudnia i nocy oraz 208 zł za weekend. Natomiast
auta klasy C Premium, czyli VW e-Golf i Nissan Leaf, to koszt
odpowiednio 35 / 128 / 256 zł.
Wypożyczający
nie będą obciążani żadnymi dodatkowymi kosztami. Ładowanie aut
w terminalach należących do Energi jest darmowe. W Trójmieście
firma ma obecnie siedem terminali ładowania, ich lokalizacje można
znaleźć na stronie: emobility.pl
Elektromobilność
w Trójmieście i oferta dla gmin
Jeszcze
w 2017 roku Energa uruchomi w Trójmieście dwie kolejne lokalizacje
z usługą carsharingu, a do końca 2018 roku będzie ich w sumie
pięć. Kolejne HUB-y usługi będą zlokalizowane w centrach
handlowych i biznesowych. Auto będzie można wypożyczyć i oddać w
każdym z nich, a cała operacja docelowo będzie bezobsługowa
(obecnie auto wydaje i odbiera consierge w Olivia Business Centre). W
miarę rozszerzania carsharingu na kolejne lokalizacje, do usługi
będzie mogła przystąpić każda zainteresowana firma. Dzięki temu
z carsharingu korzystać będą mogli kolejni mieszkańcy Trójmiasta.
Energa
przygotowała także specjalne rozwiązanie dla jednostek
samorządowych, które stoją przed wyzwaniem wdrożenia transportu
niskoemisyjnego. Firma oferuje gminom wypożyczenie na określony
czas małej floty pojazdów elektrycznych oraz montaż stacji
ładowania i możliwość bezpłatnego ładowania energii
elektrycznej. To pozwoli im sprawdzić w praktyce, jak wygląda
użytkowanie takich aut. Oprócz tego Energa chce się podzielić
zebranym w ostatnich latach doświadczeniem, oferując gminom
konsulting dotyczący wdrożenia transportu opartego o pojazdy
elektryczne.
Jak
informuje Adam Kasprzyk, rzecznik prasowy Grupy Energa, już
od maja 2017 roku, każdy klient Energi będzie mógł postawić
własną stację ładowania we wskazanym przez siebie miejscu.
Dotyczy to zarówno małych punktów ładowania na indywidualny
użytek, jak i komercyjnych stacji ładowania, np. przy hotelach czy
restauracjach.
Poniżej
znajduje się mapka "Dokąd dojadę elektrykiem z Trójmiasta"...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz