poniedziałek, 3 kwietnia 2017

Wspaniały „Rowerowy Maj” zainaugurowano w Gdańsku


Fantastyczna! Tak kampanię „Rowerowy Maj” określili przedstawiciele miast i gmin, biorących udział w jej inauguracji 1 kwietnia na targach BIKE FESTIWAL w gdańskim Amber Expo. W 2017 roku kampanię według gdańskiego pomysłu zrealizuje 21 polskich samorządów, w tym aż 397 szkół podstawowych i przedszkoli.
Liczba uczestników z roku na rok rośnie od 2 tysięcy w 2014 roku do 153 tysięcy potencjalnych uczestników w 2017 roku. W czwartej edycji kampanii wezmą udział również: Warszawa, Kraków, Wrocław, Lublin, Gdynia, Rybnik, Tychy, Elbląg, Płock, Zamość, Tczew, Sopot, Skawina, Żukowo, Wadowice, Włodawa, Puck, Kalety, Nowy Dwór Gdański oraz Cedry Wielkie. Miasto Warszawa realizuje Rowerowy Maj już po raz trzeci, a Cedry Wielkie są pierwszą gminą wiejską, która zaangażowała się w projekt.
Kampanię, podczas gdańskich targów BIKE FESTIWAL, zainaugurował zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak, mówiąc, że w tysiącletnim grodzie nad Motławą zaczynają się inicjatywy te małe jak i te duże. - Rowerowy Maj jest taką małą naszą inicjatywą, ale obecnie jakże dużą bo już ogólnopolską doroczną akcją. Pomysł na Rowerowy Maj jest bardzo prosty w swej istocie, ale budzi wielkie emocje.
Monika Evini, gdańska Koordynatorka Kampanii tłumaczy, że w Rowerowym Maju inspirujemy dzieci poprzez wybitne postaci, które nas wspierają. W 2016 roku honorowym ambasadorem kampanii był deskowy żeglarz olimpijczyk oraz kilkakrotny mistrz świata i Europy Piotr Myszka (na powyższym zdjęciu) członek Klubu Sportowego AZS AWFiS Gdańsk.
W 2017 roku „majową” pałeczkę przejęła od Piotra Myszki triatlonistka i blogerka Natalia Wodyńska-Stosik. - Bardzo mi miło, że mogę być w tym roku ambasadorką tak wspaniałej kampanii. Triatlon jest od paru lat obecny w życiu moim i mojego męża, a przez to też naszych dzieci. Mamy pięcioletnią i trzyletnią córkę. Zdrowy, aktywny styl życia prowadzimy każdego dnia. Bardzo się cieszę, że przedszkole, do którego chodzą moje córki, bierze udział w kampanii – mówi blogerka Natalia, która odwożąc na rowerach dzieci do przedszkola, będzie mogła odbyć częśc swojego treningu.
Michał Gaszyński z firmy szprychy.com, która jest partnerem głównym kampanii, przekonywał, że żyjemy w epoce elektroniki, prowadząc coraz bardziej siedzący tryb życia i to od nas zależy, jakie wzorce zachowań przejmą nasze dzieci.
Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu przyznał, że bez chwili zastanowienia letnia stolica Polski włączyła się w tą akcję. Sopot bierze w niej udział już po raz drugi. - Rowerowy Maj to fantastyczny projekt, który zachęca do aktywności. Ja to widzę na przykładzie moich córek, które w maju koniecznie muszą pojechać do przedszkola na hulajnogach lub rowerach, gdyż osobiście uczestniczą w wielkiej akcji.
Dzisiejsza młodzież cierpi na deficyt aktywności fizycznej – powiedział Miłosz Stec, zastępca prezydenta Tychów twierdząc, że jego miastu zależy na wyrabianiu zdrowych nawyków wśród mieszkańców, więc zaangażowano się w tą akcję poczynając od dzieci.
Przedstawiciel Rybnika Jan Fiałkowski z kolei przyznał: - U nas w mieście prezydent jeździ na rowerze, więc jak tylko dowiedział się o tej akcji, natychmiast podjął decyzję o przystąpieniu do niej. Koordynator Rowerowego Maja w Rybniku, dodał, że rodzice często samochodami podwożą swoje dzieci pod samą szkołę lub przedszkole. I dlatego trzeba promować inne formy komunikacji, budując ścieżki rowerowe zwiększające bezpieczeństwo ruchu.
Dla wielu miast i gmin Rowerowy Maj, to także narzędzie kształtowania wizerunku. - Przymierzaliśmy się, by przystąpić do Rowerowego Maja już od jego drugiej edycji. Teraz realizujemy wspólnie z Gdańskiem inwestycję węzła integracyjnego i uznaliśmy, że jest to doskonała okazja do promocji – wyjaśnia Sylwia Laskowska- Bobula, zastępca burmistrza Gminy Żukowo
- Kampania Rowerowy Maj świetnie wpisuje się w strategię miasta przyjaznego dla ludzi aktywnych, w którym dobrze się mieszka. W ten sposób zmieniamy wizerunek naszego miasta – powiedział Jacek Michalski, burmistrz Nowego Dworu Gdańskiego.
Zaproszenie do udziału w kampanii dostały wszystkie gminy z Obszaru Metropolitalnego oraz wszystkie miasta powyżej 100 tys. mieszkańców. – Cieszę się z tego towarzystwa, które mamy w Obszarze Metropolitalnym Gdańsk Gdynia Sopot. Możemy się im przyglądać i czerpać wzorce. Włączyliśmy się w kampanię Rowerowy Maj, bo idea jest fantastyczna, a efekty mogą być rewelacyjne – zapewnia Hanna Pruchniewska, burmistrz Pucka. - Chcemy, aby nasze dzieci były zdrowe, zadowolone i uśmiechnięte. A jak dzieci się ruszają, to ruszają się też ich rodzice i dziadkowie. Kampania mobilizuje nas także do rozwijania infrastruktury rowerowej – wspomniała pani burmistrz Pucka.
Miasta, które uczestniczyły w poprzednich edycjach, zachęcały także inne samorządy. - Dostaliśmy informację z Lublina, że w Gdańsku dzieją się fajne rzeczy. Informacja dotarła też do naszego Wydziału Promocji. Uznaliśmy, że powinniśmy zaangażować się w tę kampanię – z satysfakcją powiedziała Małgorzata Bzówka, dyrektor Wydziału Kultury i Sportu Urzędu Miasta Zamość.
Jak informuje mnie osobiście zagorzałego rowerzystę Emilia Salach, kierownik Referatu Prasowego Urzędu Miasta Gdańska, kampania "Rowerowy Maj 2017” kierowana jest do uczniów szkół podstawowych oraz przedszkoli.

Jej celem jest promocja zdrowego stylu życia oraz komunikacji rowerowej. Będzie to już czwarta edycja kampanii, która z roku na rok przyciąga coraz więcej uczestników. Do tegorocznej kampanii przystąpiło 68 gdańskich szkół podstawowych (w tym wszystkie publiczne) oraz 54 przedszkola, w tym "Wesołe Skrzaty" z Brzeźna (na powyższym zdjęciu).
Więcej informacji  o rowerowych projektach Gdańska: www.rowerowygdansk.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz