wtorek, 15 listopada 2016

Kangury z Gdyni i Tczewa powalczyły w Perth

Witaj Przyjacielu!
Byliśmy na lekkoatletycznych mistrzostwach świata w Australii, wróciliśmy. Dziękuję za pomoc, którą nam ofiarowałeś. Kolega Jerzy Greś z Gdańska mieszka w Adelajdzie (tysiące km od Perth) ale zaprasza nas ...do siebie.
Wyniki chyba znasz. Można je zobaczyć dzień po dniu na stronie:
wma perth i pod linkiem competition / results.

Kolega Zygfryd Liban z Tczewa pobiegł w pierwszym dniu zawodów.
Reprezentant Tczewa pobiegł cross country na dystansie 8 km.
Tego dnia było bardzo ciepło i zajął VIII miejsce na świecie, a IV w Europie.
Ósmy na mecie w kategorii wiekowej M-70 Zygfryd Liban z Tczewa uzyskał czas 37,31 minut. W panujących upałach dwa pierwsze miejsca zajęli oczywiście Australijczycy, trzecim był Brytyjczyk. W kategorii wiekowej M-75 wygrał Nowozelandczyk, a drugi był Australijczyk, zaś trzeci Francuz.
Polonia nas gościła, pokazała miasto i setki km dookoła. Nawet głaskaliśmy kangury.
W ostatnim dniu lekkoatletycznych mistrzostw świata odbył się bieg maratoński wzdłuż rzeki Swan (inaczej Labędź), było ciepło i wiał silny, porywisty wiatr.
W mojej kategorii wiekowej M-65 groźny był Anglik Lan Kitching, legitymujący się lepszym ode mnie rezultatem.
Ja prowadziłem do 15 km, on do 32 km i tam ... On odpuścił. Wydłużyłem krok i z prawie 15 minutową przewagą wpadłem na metę uzyskując niezły czas 3:11,08. Kolejny złoty medal, mistrzostwo świata i Mazurek Dąbrowskiego!
Drugi medal (srebrny) wywalczyliśmy w 3-osobowej drużynie, ale w kategorii wiekowej ... M-50. Mamy dużo, dużo wrażeń.

Pozdrawiam - Antoni Cichończuk z Gdyni

P.S. Autora tego maila otrzymanego 15.11.2016 r., spotykam co rusz na różnych zawodach lekkoatletycznych, w różnych miastach naszego kraju. Zawsze imponuje mi swoją walecznością i ogromną wiarą w to co robi. Ostatnio sporo z nim rozmawiałem w sierpniu podczas IV Pomorskiego Święta Wisły w Tczewie, gdzie startował w biegu na 10 km. Otrzymałem zdjęcie z jego wizerunkiem i wypisanymi po drugiej stronie osiągniętymi przez niego wynikami uzyskanymi podczas mistrzostw świata w maratonie:
2007 Riccione (Włochy) złoty medal 2:43, 38
2009 Lahti (Finlandia) złoty medal 2:44,54
2011 Sacramento (USA) srebrny medal 2:56,50
2013 Porto Alegre (Brazylia) srebrny medal 2:59,40
2015 Lyon (Francja) brązowy medal 3:01,09
2016 Perth (Australia) złoty medal 3:11,08

Antoni Cichończuk, mieszkaniec Gdyni jest również rekordzistą Polski w maratonie w kategoriach wiekowych M-55 czas 2:40,43 oraz M-65 czas 3:01,90.
Moje osobiste gratulacje Antoni od byłego lekkoatletycznego sprintera Włodzimierza Marka Amerskiego (zawodnika AZS Gdańsk).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz