Kładkę pieszą nad Motławą zamontowano 8.05.2017 przy
użyciu dźwigu pływającego Gdańskiej Stoczni Remontowa.
Zamontowanie pieszej kładki przy porywach wiatru, jak i z
pływającego dźwigu, wymagało cierpliwości i sporo technicznych
zabiegów.
Kładkę trzeba było dopasować z dwu centymetrową dokładnością
po obu brzegach Motławy. Kładka ma 70,5 metra długości oraz od
6,76 do 10,56 metra szerokości.
W rozmowie z red. Kazimierzem Netką z Dziennika
Bałtyckiego, wiceprezydent Gdańska ds. gospodarczych Aleksandra
Dulkiewicz powiedziała, że kładka skomunikuje wyspę Ołowiankę
z Głównym Miastem, co pozwoli także ożywić okolice ul.
Grodzkiej.
- Prowadzone prace przy budowie kładki nie wywoływały utrudnień
dla mieszkańców i turystów poruszających się wzdłuż Długiego
Pobrzeża. Prace były i są prowadzone głównie na wodzie. Prace
budowlane idą zgodnie z planem, nie ma żadnych opóźnień.
Inwestycja powinna być gotowa pod koniec maja 2017 r. – powiedział
Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta
Gdańska.
- Kładka prowadząca z Głównego Miasta na Wyspę Ołowianka
jest zwodzona. Zgodnie z założeniami, w okresie letnim będzie
podnoszona według ustalonego grafiku, do którego będą musiały
się dostosować jednostki pływające. Poza sezonem turystycznym
pomost będzie otwierany najprawdopodobniej tylko na żądanie
zbliżającej się łodzi bądź statku. Otwarcie i zamknięcie
będzie trwało maksymalnie dwie minuty, a w razie awaryjnego,
ręcznego zamykania kładki - 20 minut, ze znawstwem wyjaśnił
dyrektor Mieczysław
Kotłowski
z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
- Powstający obiekt zapewni szybszą komunikację mieszkańcom
rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów z centrum miasta,
ułatwić dostęp do obiektów Filharmonii, Narodowego Muzeum
Morskiego oraz Muzeum II Wojny Światowej, powiedziała w rozmowie z
red. Markiem Wałuszko z TV UM Gdańsk wiceprezydent
Gdańska Aleksandra Dulkiewicz.
Przypomnijmy, iż przetarg na budowę zwodzonej promenady wygrało
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor" z Zawiercia.
Inwestycja kosztować będzie 7,65 mln zł. Ale całościowy koszt
inwestycji opiewa na 10 mln zł, z czego 2,2 mln zł stanowi dotacja
celowa marszałka województwa pomorskiego., a pozostałe środki
zabezpieczono z budżetu Miasta Gdańska.
Mimo opadów deszczu oprócz (od lewej na zdjęciu) wiceprezydent
Aleksandry Dulkiewicz, nad Motławą przy układaniu kładki pojawili
się Michał Piotrowski z Biura Prasowego prezydenta Gdańska, radny
Miasta Gdańska Piotr Borawski oraz Agnieszka Owczarczak,
wiceprzewodnicząca Rady Miasta Gdańska.
Montaż kładki pieszej nad Motława w Gdańsku, mimo kiepskiej
pogody, rejestrowało wielu przedstawicieli mediów. Najaktywniejsza
była redakcja portalu Trójmiasto, która nawet wykorzystała drony
do zarejestrowania z góry całego tego technicznego wydarzenia.
Parametry żeglugowe kładki:
- światło poziome toru wodnego ograniczone kierownicami: 29 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 25m (kładka zamknięta) 2,5 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 29 m (kładka otwarta) 25 m
- światło poziome toru wodnego bez ograniczenia światła pionowego: 21,9 m
- czas otwierania i zamykania przęsła zwodzonego: 2 minuty
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz