poniedziałek, 29 maja 2017

Kaszebe Runda 2017 w Sulęczynie


Po opuszczeniu gościnnego Półczyna, podczas Kaszebe Runda 2017 na 65 km trasie, niemal od razu natrafiało się na spory podjazd. Rowerzystom energii dodawał regionalny zespół muzyczny Modrak Parchowo.

Po kilkunastu minutach jazdy było jeszcze większe wzniesienie, na którym przygrywało dwóch akordeonistów.

Pod koniec wzniesienia animuszu dodawała nam rowerzystom Seniora Kapela.

Na całej 65 km trasie było to najtrudniejsze do pokonania wzniesienie, chyba o przewyższeniu 120 metrów.

Osoby, które zbyt mało wcześniej jeździły na rowerze, po pokonaniu tak stromego wzniesienia koniecznie musiały odpocząć.

Podziwiałem 4-osobową rodzinkę, która z dwójką małych dzieci, jakoś dawała sobie radę na tej 65 km trasie.

Ale i ta 4-osobowa rodzinka musiała co jakiś czas przystanąć, aby w panującym upale chociaż ugasić pragnienie.

W tym roku podczas Kaszebe Runda 2017, w innym miejscu niż poprzednio ,zlokalizowany był kolejny punkt żywnościowy w Sulęczynie.


Tradycyjnie w Sulęczynie na słomie masaż nóg wykonywała Aleksandra Czyżewska w ramach studenckich praktyk.

Były dwa stanowiska masażu w Sulęczynie, to drugie obsługiwała Marta Tencel. Obie masażystki są studentkami Wyższej Szkoły Zarządzania na gdańskiej Żabiance.

W kolarskim bufecie w Sulęczynie można było zjeść m.in. racuchy posypywane na bieżąco cukrem pudrem przez Joannę Poproche z Koła Gospodyń Wiejskich w pobliskich Węsiorach. Rowerzystom do gustu coś nie bardzo przypadła, chyba zbyt sucha, kasza jęczmienna z warzywami.

W jakże rozbudowanym i zadbanym Sulęczynie, regionalne jedzenie zapewniły też mieszkanki Osowa Leśnego, od lewej Ewa Damps, Andżelika Mikulska i szefowa Joanna Piekarska. Mi najbardziej do gustu przypadły ich śledzie po kaszubsku oraz bułki z wiejskim masłem i konfiturami. 
Niestety przyjechałem zbyt późno, bo nie starczyło dla mnie koktajlu z jagód, chociaż było go kilka garnków. Zostałem zaproszony na taki koktajl na niedzielę 3 września 2017, kiedy to przez Osowo Leśne będzie przebiegała trasa rajdu rowerowego Kociewie Kołem. Impreza ta jest organizowana również przez Stowarzyszenie RowerOver w Sopocie.
Włodzimierz Amerski (amerski49@wp.pl)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz