Mam osobistą satysfakcję, że po powrocie z 1,5 miesięcznej wyprawy po Ekwadorze, zaproponowałem ustawienie w naszym mieście dużego napisu GDAŃSK, no i w tej sprawie już rozstrzygnięto ogłoszony konkurs. Wygrał powyższy napis.
Uzasadniałem, że takie napisy są we wszystkich ekwadorskich miastach, stanowiąc doskonałą atrakcję do robienia pamiątkowych zdjęć.
Taki napis jest też w Amsterdamie (gdzie mieliśmy międzylądowanie), jak i - co niedawno temu zauważyłem - w Zakopane.
Uzasadniałem, że takie napisy są we wszystkich ekwadorskich miastach, stanowiąc doskonałą atrakcję do robienia pamiątkowych zdjęć.
Taki napis jest też w Amsterdamie (gdzie mieliśmy międzylądowanie), jak i - co niedawno temu zauważyłem - w Zakopane.
Jury konkursu oraz mieszkanki i mieszkańcy Gdańska w internetowym głosowaniu wybrali projekt na przestrzenny napis Gdańsk. Jeszcze w tym sezonie letnim konstrukcja zostanie zamontowana w Śródmieściu.
Autorami powyższego, zwycięskiego projektu napisu są Kaja Pobereżny oraz Michał Podgórczyk. Zespół autorski najlepszej koncepcji otrzyma 8 tys. złotych.
Projekt zakłada wykonanie napisu z blachy kortenowej, stanowiącej zewnętrzny kontur trójwymiarowej struktury, wypełnionej białą kontrastującą blachą, podkreślającą widoczność i czytelność napisu. Dodatkowo napis ma być podświetlony, a mobilność każdej z liter ma zapewnić uchwyt do podnoszenia przez dźwig.
- Zgłoszone prace były bardzo pomysłowe i atrakcyjne, w związku z czym wybór zwycięskiego napisu był dużym wyzwaniem dla jury. Projekty oceniane były pod względem oryginalności, wywoływanych pozytywnych skojarzeń z Gdańskiem, atrakcyjności oraz łatwości w montażu i transportu konstrukcji – powiedział Paweł Buczyński z Fundacji Gdańskiej.
Konkurs
na koncepcję przestrzennej konstrukcji, która
ma układać się w nazwę miasta, został
ogłoszony w marcu 2017 r. Napis, wzorem innych wielkich europejskich
miast (np. Amsterdam, czy Porto), ma stać się promocją Gdańska
oraz nową atrakcją turystyczną i lokalną, zachęcającą do
robienia pamiątkowych zdjęć.
Do drugiego etapu jury wytypowało 6 projektów, na wybór których również miało wpływ blisko 9 tysięcy mieszkańców w internetowym głosowaniu.
W pierwszym etapie konkursu wzięło
udział prawie 50 zespołów, proponując wiele atrakcyjnych
koncepcji. Autorami ich były prywatne osoby, studenci studiów
artystycznych oraz biura projektowe.
Do drugiego etapu jury wytypowało 6 projektów, na wybór których również miało wpływ blisko 9 tysięcy mieszkańców w internetowym głosowaniu.
Obecnie
rozpoczyna się etap realizacji napisu według wygranej koncepcji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz