- Rekordowa liczba 600 osób wzięła udział w ósmej edycji konferencji Nowe Trendy w Turystyce, która odbyła się w piątek 31 marca 2017, w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku. Takie dane liczbowe podano nam przy rejestracji Andrzeja Bojanowskiego, dotychczasowego wiceprezydenta Gdańska.
Zamiast
Andrzeja Bojanowskiego,
uczestników konferencji ze sceny powitała jego następczyni
38-letnia Aleksandra Dulkiewicz
w asyście Łukasza
Wysockiego,
prezesa zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej.
Tym razem
konferencja była transmitowana na żywo, a największy nacisk
położony został na zastosowanie nowoczesnych technologii i
rozwiązań organizacyjnych. A wszystko po to, aby jeszcze lepiej i
bardziej profesjonalnie obsługiwać turystów i pozyskiwać
klientów.
Ireneusz
Klimczak,
mówił o
contentcie marketingowym,
czyli tzw. marketingu treści.
Jest to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów
poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które
zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Prowadząc
swój portal lub bloga musimy zdawać sobie sprawę z tego, do kogo
zawarte w nich informacje adresujemy. W turystycznej strategii
marketingowej bardzo istotne jest odpowiednie podejście do klientów
i sposób działania. Prowadząc biznes turystyczny, musimy sobie
uświadomić do czego zmierzamy? Do kogo chcemy trafić ze swoją
ofertą?
Monika
Czaplicka /Kryzysowa
Narzeczona okazała się wnikliwym szperaczem po portalach
internetowych i wyszukała niezłe „kwiatki”, jak np. udzielenie
dopytującemu i potencjalnemu klientowi odpowiedzi przez Hotel Vienna
House Cracow po 13 godzinach, a przez Hotel Arłamów dopiero po 19
godzinach, zaś hotelu Hilton we Wrocławiu po... 4 dniach. Swoistym
rekordzistą jest Hotel Irena SPA Eris, który raczył udzielić
odpowiedzi po... 18 dniach. Z kolei Cisowy Zakątek zlekceważył i
ośmieszył swoich klientów, a to jest niedopuszczalne w tej branży.
Prelegentka
nakłaniała uczestniczące w gdańskiej konferencji dyrekcje
obiektów turystycznych, aby zatrudniały odpowiednie osoby, które
lubią obsługiwać klientów i szybko oraz rzeczowo odpowiadają
poprzez internet lub telefon na ich zapytania. W swojej internetowej
ofercie, która nie może być sztampowa, co jakiś czas musimy też
sprawdzać czy ona ma sens? W ocenie Czaplickiej branża travel nie
jest social i źle reaguje na krytykę.
Jacek
Kotarbiński, autor
„Sztuki Rynkologii”, doradca i mentor mówił
o potrzebie rozkochania świata i potrzebie przełamywania
stereotypów dotyczących różnych nacji. Na szczęście my Polacy
potrafimy śmiać się ze swoich słabości i obracać je w żart.
Prelegent wskazał, że emocje są darmowym sposobem napędzającym w
sieci współczesną komunikację.
W
turystycznym biznesie musimy uwzględniać cztery kluczowe potrzeby
turysty – jedzenie, nocleg. przeżycia i smart travel. Z naszą
ofertą turystyczną musimy też docierać do mikrospołeczności. I
co istotne, musimy tworzyć promocję oczyma nie swoimi, ale turysty.
Prelegent
Jacek Kotarbiński zwrócił szczególną uwagę na fakt, że jeszcze
wczoraj mogliśmy mówić o medialności w turystyce, ale dzisiaj
musimy już uwzględniać jej transmedialność.
Takim
przykładem medialności może być duży napis ustawiony kilka lat
temu na plaży w Gdyni mówiący o morskiej kąpieli.
Jacek
Kotarbiński na
początku swego wystąpienia
doskonałe rozruszał
zebranych w sali konferencyjnej ECS licznych gości, nakłaniając
ich do zrobienia sobie wspólnych zdjęć - selfie i wysyłania
w świat.
Dobry tego przykład dał zasiadający w pierwszym rzędzie
dotychczasowy wiceprezydent Gdańska ds. gospodarczych Andrzej
Bojanowski,
obecnie szef Rady Nadzorczej Międzynarodowych Targów Gdańskich. Na wspólną selfie "załapali" się od lewej Krzysztof Nowotarski, Przewodniczący Zarządu Dzielnicy Gdańsk Kokoszki oraz Grzegorz Walczukiewicz, ze Związku Miast i Gmin Morskich.
Oczywiście
na wspólne selfie dali się namówić również zasiadający w
pierwszym rzędzie Łukasz
Wysocki,
prezes zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej oraz wiceszef
ECS.
Podczas
dyskusji prowadzonej przez
Jarosława Kuźniara,
mówiono o tym, że klienci najpierw szukają opinii o miejscu do
którego się wybierają. I dlatego nawet do krytycznych opinii
na portalach czy FB należy się ustosunkowywać. Należy też wziąć pod uwagę fakt,
że już 51,3 proc. osób na całym świecie pozyskuje informacje
poprzez smartfony.
Podczas
kampanii produktu turystycznego TTA 2017, oczywiście ciału bliższa
koszula, i mi najbardziej podobała się oferta pod nazwą Gdańsk z
kajaka. Z myślą o początkowych i doświadczonych kajakarzach
opracowano siedem programów. Tylko w 2016 roku skorzystało z nich
1500 osób, a na FB zdeklarowało się 3900 fanów tej formy wodnej
turystyki.
Przez
cały czas trwania konferencji były czynne dwa bary. Do dyspozycji
gości ustawiono okrągłe stoły. Przy jednym z nich przy kawusi
zgromadzili się eksperci od zagadnień związanych z turystyką.
Najbardziej w nich rozpoznawalny, po udziale w cyklicznych audycjach
Radia Gdańsk Bogdan
Donke
(drugi od prawej), po raz kolejny wypowiedział znaną teorię, że
turystyka to bardzo duży biznes. Przy okazji pochwalił się nowym
nabytkiem, smartfonem na... dotykowe pocieranie.
Bardzo ciekawie to zostało opisane.
OdpowiedzUsuń