piątek, 31 marca 2017

Nowe Trendy w Turystyce Gdańsk 2017

  1.  
  2. Rekordowa liczba 600 osób wzięła udział w ósmej edycji konferencji Nowe Trendy w Turystyce, która odbyła się w piątek 31 marca 2017, w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku. Takie dane liczbowe podano nam przy rejestracji Andrzeja Bojanowskiego, dotychczasowego wiceprezydenta Gdańska.
Zamiast Andrzeja Bojanowskiego, uczestników konferencji ze sceny powitała jego następczyni 38-letnia Aleksandra Dulkiewicz w asyście Łukasza Wysockiego, prezesa zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej.

Tym razem konferencja była transmitowana na żywo, a największy nacisk położony został na zastosowanie nowoczesnych technologii i rozwiązań organizacyjnych. A wszystko po to, aby jeszcze lepiej i bardziej profesjonalnie obsługiwać turystów i pozyskiwać klientów.

Ireneusz Klimczak, mówił o contentcie marketingowym, czyli tzw. marketingu treści. Jest to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Prowadząc swój portal lub bloga musimy zdawać sobie sprawę z tego, do kogo zawarte w nich informacje adresujemy. W turystycznej strategii marketingowej bardzo istotne jest odpowiednie podejście do klientów i sposób działania. Prowadząc biznes turystyczny, musimy sobie uświadomić do czego zmierzamy? Do kogo chcemy trafić ze swoją ofertą? 

Monika Czaplicka /Kryzysowa Narzeczona okazała się wnikliwym szperaczem po portalach internetowych i wyszukała niezłe „kwiatki”, jak np. udzielenie dopytującemu i potencjalnemu klientowi odpowiedzi przez Hotel Vienna House Cracow po 13 godzinach, a przez Hotel Arłamów dopiero po 19 godzinach, zaś hotelu Hilton we Wrocławiu po... 4 dniach. Swoistym rekordzistą jest Hotel Irena SPA Eris, który raczył udzielić odpowiedzi po... 18 dniach. Z kolei Cisowy Zakątek zlekceważył i ośmieszył swoich klientów, a to jest niedopuszczalne w tej branży.

Prelegentka nakłaniała uczestniczące w gdańskiej konferencji dyrekcje obiektów turystycznych, aby zatrudniały odpowiednie osoby, które lubią obsługiwać klientów i szybko oraz rzeczowo odpowiadają poprzez internet lub telefon na ich zapytania. W swojej internetowej ofercie, która nie może być sztampowa, co jakiś czas musimy też sprawdzać czy ona ma sens? W ocenie Czaplickiej branża travel nie jest social i źle reaguje na krytykę.  

Jacek Kotarbiński, autor „Sztuki Rynkologii”, doradca i mentor mówił o potrzebie rozkochania świata i potrzebie przełamywania stereotypów dotyczących różnych nacji. Na szczęście my Polacy potrafimy śmiać się ze swoich słabości i obracać je w żart. Prelegent wskazał, że emocje są darmowym sposobem napędzającym w sieci współczesną komunikację. 
 
W turystycznym biznesie musimy uwzględniać cztery kluczowe potrzeby turysty – jedzenie, nocleg. przeżycia i smart travel. Z naszą ofertą turystyczną musimy też docierać do mikrospołeczności. I co istotne, musimy tworzyć promocję oczyma nie swoimi, ale turysty. 
Prelegent Jacek Kotarbiński zwrócił szczególną uwagę na fakt, że jeszcze wczoraj mogliśmy mówić o medialności w turystyce, ale dzisiaj musimy już uwzględniać jej transmedialność.  
Takim przykładem medialności może być duży napis ustawiony kilka lat temu na plaży w Gdyni mówiący o morskiej kąpieli. 
 
Jacek Kotarbiński na początku swego wystąpienia doskonałe rozruszał zebranych w sali konferencyjnej ECS licznych gości, nakłaniając ich do zrobienia sobie wspólnych zdjęć - selfie i wysyłania w świat. Dobry tego przykład dał zasiadający w pierwszym rzędzie dotychczasowy wiceprezydent Gdańska ds. gospodarczych Andrzej Bojanowski, obecnie szef Rady Nadzorczej Międzynarodowych Targów Gdańskich. Na wspólną selfie "załapali" się od lewej Krzysztof Nowotarski, Przewodniczący Zarządu Dzielnicy Gdańsk Kokoszki oraz Grzegorz Walczukiewicz, ze Związku Miast i Gmin Morskich.
Oczywiście na wspólne selfie dali się namówić również zasiadający w pierwszym rzędzie Łukasz Wysocki, prezes zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej oraz wiceszef  ECS.

Podczas dyskusji prowadzonej przez Jarosława Kuźniara, mówiono o tym, że klienci najpierw szukają opinii o miejscu do którego się wybierają. I dlatego nawet do krytycznych opinii na portalach czy FB należy się ustosunkowywać. Należy też wziąć pod uwagę fakt, że już 51,3 proc. osób na całym świecie pozyskuje informacje poprzez smartfony.  
Podczas kampanii produktu turystycznego TTA 2017, oczywiście ciału bliższa koszula, i mi najbardziej podobała się oferta pod nazwą Gdańsk z kajaka. Z myślą o początkowych i doświadczonych kajakarzach opracowano siedem programów. Tylko w 2016 roku skorzystało z nich 1500 osób, a na FB zdeklarowało się 3900 fanów tej formy wodnej turystyki.  

Przez cały czas trwania konferencji były czynne dwa bary. Do dyspozycji gości ustawiono okrągłe stoły. Przy jednym z nich przy kawusi zgromadzili się eksperci od zagadnień związanych z turystyką. Najbardziej w nich rozpoznawalny, po udziale w cyklicznych audycjach Radia Gdańsk Bogdan Donke (drugi od prawej), po raz kolejny wypowiedział znaną teorię, że turystyka to bardzo duży biznes. Przy okazji pochwalił się nowym nabytkiem, smartfonem na... dotykowe pocieranie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz